آخرین خبرها از جدیدترین تحولات اوکراین

تحولات پیرامون اوکراین بعد از اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های « دونتسک » و « لوهانسک » در شرق اوکراین کماکان ادامه دارند. 

♦️حمله سایبری به وب‌سایت‌های اوکراین

دولت اوکراین عصر چهارشنبه مدعی شد وب‌سایت‌های حکومت این کشور هدف «حمله توزیع‌شده برای بندآوری خدمات» (DDoS) قرار گرفته و از کار افتاده‌اند. منابع خبری بین‌المللی علاوه بر این ادعا کرده‌اند پلیس اوکراین اطلاعاتی از احتمال وجود بمب در پارلمان این کشور دریافت کرده است، هر چند که هنوز مشخص نیست که این تهدید واقعی باشد.

♦️واکنش سازمان ملل به تحولات اوکراین

در همین راستا «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد هم عصر چهارشنبه گفت که دنیا به دلیل تنش‌ها میان اوکراین و روسیه در «برهه خطرناکی» قرار گرفته است. سران اتحادیه اروپا نیز قرار است روز پنجشنبه نشست فوق‌العاده‌ای در بروکسل با هدف بررسی اقدامات روسیه در قبال اوکراین داشته باشند.

آخرین خبرها از جدیدترین تحولات اوکراین

♦️تحریم‌های اتحادیه اروپا

روز چهارشنبه روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد اتحادیه اروپا قصد دارد در تحریم‌های جدیدی که جزئیات آن پنجشنبه اعلام خواهد شد حلقه نزدیکان ولادیمیر پوتین و چهره‌های شاخص رسانه‌های روسیه را هدف قرار دهد.

♦️تحریم نورداستریم‌۲ از سوی کاخ سفید

قصد کاخ سفید برای تحریم شرکت روسی دخیل در احداث خط لوله گاز نورداستریم ۲ برای انتقال گاز طبیعی از روسیه به آلمان خبر دیگری است که رسانه‌های بین‌المللی منتشر کرده‌اند. 

وبگاه پولیتیکو به نقل از دو منبع گزارش داد که دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد به زودی این تحریم‌ها را علیه شرکت «نورد استریم ۲ ای.جی» و مدیرعامل آلمانی آن «ماتیاس وارنیگ» اعلام کند.

این تصمیم، اقدام سال گذشته جو بایدن برای صدور معافیت تحریمی برای این شرکت و مدیر عامل آن را به عقب برمی‌گرداند. این اقدام بایدن با واکنش قانونگذاران حزب جمهوری‌خواه مواجه شد که آن را نشانه ضعف علیه روسیه تعبیر می‌کردند.

این خط لوله ۱۱ میلیارد دلاری که انتقال گاز ار روسیه به آلمان را به دو برابر افزایش می‌دهد برای عملیاتی شدن منتظر مجوز بود. اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفته که صدور مجوز برای این خط لوله را به دلیل اقدام روسیه در اوکراین متوقف خواهد کرد.