آمریکا هفت هزار نیروی نظامی دیگر به اروپا می‌فرستد

وزارت دفاع آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد که با توجه به تشدید درگیری در اوکراین ، هفت هزار نیروی نظامی آمریکا به اروپا اعزام می‌شوند.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، یک مقام پنتاگون پس از سخنرانی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره عملیات روسیه در اوکراین گفت، هفت هزار نظامی آمریکایی به آلمان می‌روند.

این مقام آمریکایی گفت: «این نظامیان، یک تیپ رزمی زرهی به همراه نیروهای همراه و پشتیبانی را شامل می‌شود. این نظامیان در آلمان مستقر خواهند شد تا تضمینی برای متحدان ناتو بوده و در برابر تهاجم روسیه اثر بازدارندگی داشته باشند و برای پشتیبانی از هرگونه نیاز در منطقه آمادگی وجود داشته باشد. انتظار داریم این تیپ تا روزهای آینده اعزام شوند».

پیش‌تر نیز یک مقام ارشد پنتاگون در واکنش به عملیات نظامی ویژه روسیه مدعی شد: «تهاجم روسیه به اوکراین می‌تواند خونبار و پرهزینه بوده و بر امنیت اروپا در طولانی‌مدت تأثیر بگذارد».

آمریکا هفت هزار نیروی نظامی دیگر به اروپا می‌فرستد

در این اظهارات آمده است که آمریکا که قصد دارد ۶ جنگنده اف-۳۵ آمریکایی را در بالتیک و دریای سیاه به منظور حمایت از دفاع جمعی مستقر کند.

این اعلام پس از آن صورت می‌گیرد که بایدن اعلام کرد مجوز استقرار نیروی هوایی و زمینی آمریکا در خاک اروپا برای مقابله با روسیه را صادر کرده است.

بایدن مدعی شد که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه این جنگ در اوکراین را انتخاب کرده و اکنون روسیه، تبعات آن را با تحریم‌های جدید پرداخت خواهد کرد.

بایدن گفت که تحریم‌های جدید علیه روسیه، نخبگان این کشور، بانک‌های بزرگ و صادرات فناوری روسیه را هدف خواهد گرفت.با این حال، او تصریح کرد که قطع ارتباط روسیه با سوئیفت و تحریم پوتین فعلاً در دستور کار نیست.

روسیه از صبح امروز (پنجشنبه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.