تاسف گواردیولا از بحران اوکراین

منچسترسیتی روز شنبه در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس در زمین اورتون به مصاف این تیم خواهد رفت.

حضور زینچنکو در منچسترسیتی باعث شده که این باشگاه تا حدی تحت الشعاع حمله روسیه به اوکراین قرار بگیرد و این بازیکن نیز به شدت نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده است.

گواردیولا در کنفرانس خبری خود درباره این بازیکن اوکراینی گفت:« ما شخصا با او صحبت کردیم و همه با او در ارتباط هستند. همه این روزها نگران هستند اما الکس بسیار قدرتمند است. این آسان نیست اما او روز گذشته در تمرینات حاضر شد و آماده است تا در صورت لزوم به میدان برود.»

این سرمربی اسپانیایی درباره شرایط روحی زیچنکو اظهار داشت:« اگر کشوری به انگلیس حمله کند چه احساسی دارید؟ او هم چنین احساس دارد. این اتفاقی است که در یوگسلاوی رخ داد و هیچکس در هیچ جای جهان هیچ کاری نکرد. مردم بی‌گناه کشته می‌شوند، در حالی که فقط می‌خواهند در آرامش زندگی کنند.»

تاسف گواردیولا از بحران اوکراین

او با انتقاد از شرایط فعلی و حمله روسیه به اوکراین اضافه کرد:« همیشه مردم بی‌گناه بهای بسیار زیادی می‌پردازند، بهای تصمیمی که یک یا دو نفر گرفته‌اند. ما هنوز هیچ چیز از گذشته یاد نگرفتیم. در حال حاضر این شرایط در سوریه و بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد. در آخر همیشه طرف قوی‌تر طرف ضعیف‌تر را از بین می‌برد.»

گواردیولا در پاسخ به سوالی درباره خطر احتمالی لیورپول برای این تیم با رسیدن به فاصله سه امتیازی گفت:« هرگز قهرمانی ما در دسامبر یا ژانویه قطعی نشده است. هدف ما این است که سعی کنیم در بازی بعدی پیروز باشیم. من بسیار از این شرایط خوشحال و هیجان‌زده هستم. ما می‌خواهیم از عنوان قهرمانی دفاع کنیم. این کار سختی است چون همه دیدارها دشوار است.»

او با تمجید از رقبای سیتی در لیگ برتر ادامه داد:« ما در سال‌های اخیر دستاوردهایی داشتیم که با وجود رقبایی قدرتمند به دست آمده است. من از ابتدای فصل انتظار چنین شرایطی را داشتم. خوشحالم که از آنچه در ابتدای فصل فکر می‌کردم بهتر هستیم. ما هر بار می‌توانیم بهتر باشیم. من هرگز حس نکردم که کار تمام شده، ما می‌خواهیم قهرمان شویم و این چیزی است که من از تیمم می‌خواهم.»