درخواست زلنسکی از بنت برای میانجی‌گری

 در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین ، رئیس‌جمهور اوکراین، در تماسی تلفنی با جو بایدن ، همتای آمریکایی خود خواستار حمایت بیشتر و ایجاد ائتلافی برای مبارزه با روسیه شد.

به گزارش اسپپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی پس از این تماس زلنسکی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «من با جو بایدن درباره تحریم‌های سخت‌تر، افزایش کمک‌های دفاعی به اوکراین و ائتلاف ضد جنگ صحبت کردم. من از آمریکا برای حمایت هایش از اوکراین سپاسگزارم.»

درخواست زلنسکی از بنت برای میانجی‌گری

از طرفی دیگر رسانه‌های عبری زبان نیز عصر جمعه از تماس تلفنی زلنسکی با نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند. طبق اعلام این رسانه‌ها  زلنسکی، در تماسی تلفنی با نفتالی بنت، خواست تا برای مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و برقراری آتش‌بس بین مسکو و کی‌یف میانجی‌گری کند.

این در حالی است که روز گذشته یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده و آن را نقض نظم بین‌المللی دانست و علی‌رغم جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها، مدعی شد که جنگ وسیله‌ای برای حل بحران نیست و می‌توان اختلافات را از طریق دیپلماسی حل کرد! در پی این اقدام روسیه نیز اعلام کرد که حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی در سوریه را به رسمیت نمی‌شناسد.

درخواست زلنسکی از بنت برای میانجی‌گری

بامداد روز پنجشنبه تنش‌ها بین اوکراین و روسیه شدت گرفت و پس از فعالیت‌های تحریک‌آمیز اوکراین و غربی‌ها، جنگنده‌های روسیه به مواضع نظامی اوکراین حمله کردند. روسیه تا امروز به نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین رسیده و درخواست‌های اوکراین را برای مذاکره رد و اعلام کرده است که هدف از این حمله غیرنظامی کردن اوکراین است.