حمایت نظامی پنتاگون از اوکراین برای مقابله با روسیه

در تداوم حمایت نظامی آمریکا از اوکراین ، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از ارسال تجهیزات ضد زرهی بیشتر به مقصد اوکراین خبر داده است.

 به گزارش منابع خبری، پنتاگون غروب شنبه به وقت تهران از ارسال  شمار بیشتری از موشک‌های  ضد تانک «جاولین» به اوکراین خبر داد.  وزیر دفاع آمریکا همچنین در جمع اعضای کنگره گفته که در صورتی که روسیه کنترل اوکراین را در دست بگیرد، از راه دور به نظامیان اوکراینی آموزش داده خواهد شد

حمایت نظامی پنتاگون از اوکراین برای مقابله با روسیه

 

آمریکا از سال ۲۰۱۵ به این سو کمک‌های نظامی به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار به اوکراین ارسال کرده  که شامل سامانه‌های رادار برد کوتاه، تجهیزات دید در شب و موشک‌های ضد تانک است.

جاولین، اولین موشک با قابلیت «شلیک کن و فراموش کن» است که قبل از شلیک توسط فرد شلیک کننده به اصطلاح روی هدف قفل می‌کند و مجهز به سامانه هدف یابی خودکار است.

روسیه نیز چندی قبل در واکنش به تلاش آمریکا در افزایش قابلیت‌های دفاعی اوکراین یگان جدید مجهز به سامانه موشکی «اس- ۴۰۰» را در نزدیکی شهر «سواستوپول» قلمروی هوایی منطقه در مرز با اوکراین مستقر کرد.

سامانه اس- ۴۰۰ که در غرب از آن به نام «ترایمف» نیز یاد می‌شود، قادر است اهداف هوایی تا برد ۴۰۰ کیلومتر را هدف گیرد. این سامانه در سال ۲۰۰۷ وارد زرادخانه روسیه شد.