واکنش انصارالله به قطعنامه شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز دوشنبه (۲۸ فوریه/۹ اسفندماه) با گسترش ممنوعیت‌های تسلیحاتی علیه انصارالله یمن موافقت کرد.

طبق گزارش رویترز، شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی را که خواستار گسترش دادن ممنوعیت‌های تسلیحاتی اعمال‌شده علیه شماری از سران انصارالله به کل این گروه بود، به تصویب رساند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به این موضوع در توییتر نوشت، در صورتی که هدف عدالت باشد نه مال، هدف قرار دادن عمدی یمن توسط کشورهای ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی- اماراتی و ارتکاب جنایات جنگی معیاری برای ممنوعیت تسلیحاتی می‌بود.

وی ادامه داد، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و غیره پس از اطمینان از خرید سلاح‌هایشان در خلیج فارس، اقدام به آزمایش این سلاح‌ها در حمله به یمن کرده و میزان کارآمدی آن را در کشتار کودکان یمن می‌آزمایند. همانطور که در فلسطین، فلسطینی‌ها را از سلاح محروم کرده و آن را به رژیمی می‌دهند که جنایات جنگی مرتکب می‌شود.

الحوثی گفت: جمهوری یمن در حال حاضر سلاحی جدید در اختیار دارد که قبلا نداشته و و این به لطف خدا، جهاد یمنی‌های شجاعی است که به آن دست پیدا کرده‌اند و نیز شکست ائتلاف آمریکایی-بریتانیایی-سعودی-امارات و متحدان نظامی آن است.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصارالله هم گفت، تصمیم شورای امنیت در تمدید ممنوعیت‌های تسلیحاتی اعمال‌شده علیه یمن و محروم کردن آن از حق دفاع از خویش به اتفاق آمریکا، انگیس، فرانسه روسیه و چین نیاز جهان به نظام جهانی جدید را آشکار می‌کند، نظامی که بر اساس عدالت باشد.

انصارلله

البخیتی ادامه داد: ما به کشورهایی که به این قطعنامه رأی مثبت دادند می‌گوییم که شما و تصمیمات ظالمانه شما زیر پای ماست زیرا ما تنها به خداوند توکل می‌کنیم.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. بیش از ۷۵ درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون‌ها نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.