کاخ سفید: ترور پوتین موضع دولت بایدن نیست

«لیندسی گراهام» سناتور کهنه کار آمریکایی، بابت پیشنهادی تحریک‌آمیز مبنی بر لزوم ترور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ، با انتقاد همه جانبه از سوی دولت و کنگره آمریکا مواجه شده است.

گراهام در پیامی توئیتری نوشته بود که تنها راه خلاصی از پوتین این است که یک شهروند روس کار او را یکسره کند. وی این اقدام را خدمت به روسیه و در نهایت، کل جهان تلقی کرده بود.

در واکنش به این پیشنهاد، کاخ سفید که به رغم همه فتنه افکنی ها، از درگیری مستقیم با روسیه اجتناب می‌کند، مجبور به واکنش شد.

در همین راستا، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: این موضع دولت بایدن نیست و مسلماً چنین اظهارنظری از دهن هیچیک از اعضای این دولت بیرون نخواهد آمد.

تا این لحظه، آمریکا که در رأس پیمان نظامی ناتو قرار دارد، از اعزام نظامیان به اوکراین طفره رفته و همچنین بارها تاکید کرده است که قصدی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در این کشور ندارد چرا که به این ترتیب، وارد جنگ با روسیه خواهد شد.

کاخ سفید: ترور پوتین موضع دولت بایدن نیست

جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا هم پیشتر مدعی شده بود که جایگزینی برای تحریم‌های اقتصادی شدید علیه روسیه نیست چرا که هر واکنش نظامی به آغاز جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد- جنگی که به گفته سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، هسته‌ای خواهد بود.