دستور رئیس جمهور آذربایجان در الگو گیری سریع از ارتش ترکیه

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در نشست خبری خواستار اجرای دستور رئیس جمهور این کشور در به کارگیری سریع الگوی ارتش ترکیه در نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان شد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان «ذاکر حسن اوف»، وزیر دفاع این کشور دستورالعمل‌هایی را برای افزایش بیشتر آمادگی رزمی یگان‌ها و نیروهای تابعه و همچنین ارتقای دانش و مهارت‌های ستاد فرماندهی، بررسی قابلیت‌های تسلیحاتی را صادر کرد.

حسن اوف در این نشست خبری بر انجام تمرینات نظامی در شب و روز مطابق با شرایط واقعی رزمی برای حفظ آمادگی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

دستور رئیس جمهور آذربایجان در الگو گیری سریع از ارتش ترکیه

ذاکر حسن اف بر اساس دستورات « الهام علی اف » رئیس جمهور جمهوری آذربایجان دستور داد تا به کارگیری مدل نیروهای مسلح ترکیه در ارتش جمهوری آذربایجان از جمله در زمینه آموزش نظامی تسریع شود.

چندی قبل رئیس پارلمان ترکیه از مذاکره با برای تشکیل ارتش مشترک خبر داد. «مصطفی شنتوپ» رئیس پارلمان ترکیه اخیرا گفت که ترکیه و جمهوری آذربایجان در حال بررسی احتمال ایجاد یک ارتش مشترک هستند.

رئیس پارلمان ترکیه افزود: «ایده ما یک ملت-دو دولت است. این برای همیشه باقی خواهد ماند. ما در همین ارتباط دورهای زیادی از مذاکرات انجام دادیم و به توافقات زیادی رسیدیم.»

صحبت‌های مصطفی شنتوپ درباره احتمال ایجاد ارتش مشترک آنکارا و باکو بعد از آن صورت گرفت که برخی رسانه‌ها خبر دادند ترکیه درصدد احداث سه پایگاه هوایی در خاک جمهوری آذربایجان است، اما باکو رسما این گزارش‌ها را رد کرده است.

ارتش ترکیه حین نبرد باکو و ایروان کمک‌های قابل توجه نظامی به جمهوری آذربایجان ارائه داد و پهپادهای «بیرقدار» برتری قابل توجهی به ارتش  علی‌اف دادند. ارتش ترکیه بعد از نبرد دوم قره باغ نیز تاکنون رزمایش‌های متعددی را با باکو برگزار کرده است.