انهدام یک شبکه جاسوسی جدید اسرائیل در لبنان

منابع خبری از کشف و انهدام یک شبکه جاسوسی جدید در لبنان که برای سرویس جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی کار می‌کرد، خبر دادند.

به گزارش النشره، شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان بعد از حمله به دو خانه در شهر الغازیه و دستگیری 3 متهم به همکاری با رژیم صهیونیستی موفق شد یک شبکه جدید جاسوسی برای موساد در لبنان را منهدم کند. این شبکه جاسوسی متشکل از دو مرد و یک زن بوده است.

منابع خبری اعلام کردند، اطلاعات امنیتی حاکی از آن است که این جاسوسان اطلاعاتی را از فضای داخلی لبنان در اختیار موساد قرار داده‌اند و از طریق پیام‌های رمزگذاری شده در فضای مجازی با عناصر موساد در ارتباط بوده‌اند.

بر اساس این گزارش عناصر موساد در ازای جاسوسی این شبکه برای رژیم صهیونیستی به شکل مستمر مبلغی پول در بسته‌های خاص قرار داده و آن را در مناطق دور افتاده مانند بیابان‌ها می‌گذاشتند. سپس این مزدوران طبق مشخصاتی که از قبل تعیین شده بود بسته را به دست می‌آوردند و به فعالیت‌های جاسوسی خود ادامه می‌دادند.

دادستان عمومی نظامی لبنان به بخش اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان ماموریت داده تحقیقات در این زمینه را گسترش دهند تا مشخص شود که افراد دیگری نیز در این شبکه حضور داشته‌اند یا نه.

«نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان نیز نقش نیروهای امنیت داخلی و به ویژه شعبه اطلاعات در محافظت از ثبات امنیتی و جلوگیری از هرگونه نقض امنیت از طریق انهدام شبکه‌های جاسوسی در عرصه لبنان را ستود.

چند هفته قبل روزنامه لبنانی «الاخبار» فاش کرد که نیرو‌های امنیتی لبنان 17 شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی را که در مناطق مختلف این کشور تا سوریه فعالیت می‌کردند، شناسایی و منهدم کرد.

انهدام یک شبکه جاسوسی جدید اسرائیل در لبنان

این بزرگترین عملیات سرویس امنیتی لبنان علیه مزدوران «موساد» است که ظرف چهار هفته توانست پرونده‌های مربوط به ده‌ها مظنون را که در گسترش این شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان به طور مستقیم یا غیرمستقیم دست داشتند، توقیف کند.

روزنامه الاخبار همچنین طبق اطلاعات موثق گزارش داد که ماموریت‌های جاسوسی مزدوران رژیم صهیونیستی در لبنان تنها به تحرکات آنها علیه حزب‌الله محدود نمی‌شود بلکه اردوگاه‌های فلسطینی را نیز هدف قرار می‌گیرد. همچنین در تحقیقات مشخص شد که رژیم صهیونیستی در تحرکات جاسوسی خود تمرکز ویژه‌ای روی گروه‌های مقاومت فلسطین به ویژه جنبش حماس در لبنان داشته است.