افتتاح اولین مسیر هوایی از مغرب به فلسطین اشغالی

یک منبع از فرودگاه محمد الخامس در الدار البیضاء مغرب اعلام کرد که مغرب روز یکشنبه اولین مسیر هوایی مستقیم را برای پروازهای مسافری به فلسطین اشغالی راه اندازی کرد و یک هواپیمای خطوط هوایی مغرب به سمت تل آویو بلند شد.

به گزارش رسانه های محلی، این هواپیما همچنین شامل هیئتی از تجار مغربی بود. بر اساس آنچه شرکت خطوط پادشاهی مغرب در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از راه اندازی این خط، تسهیل در حمل و نقل بین دو کشور برای همه مسافران و تاجران مغربی است.

انتظار می‌رفت اواخر سال گذشته این مسیر هوایی مستقیم میان مغرب و فلسطین اشغالی افتتاح شود، اما به دلیل بسته شدن مرزها در پی همه گیری کرونا به تعویق افتاد. این مسیر هوایی شامل چهار سفر در هفته است.

افتتاح اولین مسیر هوایی از مغرب به فلسطین اشغالی

خطوط هوایی مغرب اعلام کرد که خط جدید در پاسخ به خواسته های جامعه مغربی‌های مقیم فلسطین اشغالی است که روابط قوی و محکمی با کشور اصلی خود دارد.

دیوید گوورین، مدیر دفتر ارتباط اسرائیل در رباط در توئیتر از مغربی‌ها خواست با بازدید از فلسطین اشغالی فرهنگ آنجا را بشناسند و با جایگاه بزرگی که مغرب و مغربی‌ها در دل اسرائیلی‌ها دارند، آشنا شوند.

شرکت خطوط هوایی رژیم صهیونیستی هم در اواخر ژوئیه خط مستقیمی را به سمت مغرب راه اندازی کرد، اما پروازها به دلیل بسته شدن مرزها متوقف شده بود.

مغرب که سال ۲۰۰۰ در پی آغاز انتفاضه دوم فلسطین روابط خود را با رژیم صهیونیستی متوقف کرده بود، در دهم دسامبر ۲۰۲۰ با تل‌آویو توافقنامه‌ای را برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک امضا کرد و پس از مصر، اردن، امارات، بحرین و سودان  ششمین کشور عربی است که روابط خود را با تل‌آویو عادی کرده است.