بایدن نامزد انتخابات نخواهد شد

نتایج نظرسنجی اخیر وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از رای دهندگان باور ندارند که بایدن در ۲ سال آینده نامزد انتخابات مجدد شود، در حالی که ۲۹‌درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که انتظار انتخاب مجدد از سوی بایدن ۷۹ ساله وجود دارد.

همچنین ۴۱‌درصد از کسانی که به عنوان دموکرات معرفی می‌شوند، گفته‌اند که انتظار دارند بایدن برای دومین دوره نامزد شود، در حالی که ۳۲ درصد گفتند که وی این کار را نخواهد کرد و ۲۶ درصد نیز هنوز مطمئن نیستند.

نظرسنجی وال استریت ژورنال همچنین نشان می‌دهد که ۴۹ درصد از آمریکایی‌ها انتظار دارند دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا برای بار سوم نامزد انتخابات شود، در حالی که ۲۷ درصد از شرکت کنندگان فکر نمی‌کنند که وی  بار دیگر نامزد انتخابات شود و ۲۴ درصد نیز مطمئن نیستند.

بر اساس این نظرسنجی، در میان جمهوری‌خواهان، ۶۰ درصد براین باورند که ترامپ در سال ۲۰۲۴ دوباره نامزد ریاست جمهوری خواهد شد.

بایدن نامزد انتخابات نخواهد شد

نتایج نظرسنجی  وال استریت ژورنال همچنین بیانگر این است که در یک تقابل فرضی مجدد در انتخابات بایدن و ترامپ با ۴۵ درصد آرای مساوی هستند.

بایدن در حالی دومین سال ریاست جمهوری خود در ایالات متحده را آغاز کرده است که این کشور همچنان تورم سنگین و بالارفتن قیمت اقلام اساسی را تجربه می کند و در زمینه مهار و مدیریت شیوع ویروس کرونا نیز موفقیت چندانی در ایالات بدست نیامده است.