توافق با کی‌یف می‌تواند به‌سرعت وقایع در اوکراین را متوقف کند

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه گفت، توافق میان روسیه و اوکراین می‌تواند به توقف سریع درگیری‌ها منتج شود.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پسکوف گفت: «امضای سند [توافق]، مذاکره صریح درباره همه موارد و اجرای آن‌ها می‌توانند اتفاقاتی که در اوکراین در حال وقوع هستند بسیار سریع متوقف کند».

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه افزود: «نمایندگان ما تلاش‌های زیادی داشته و  نسبت به همتایان اوکراینی آمادگی بیشتری در برقراری گفت‌وگو در شرایط اضطراری نشان داده‌اند. شروط ما مثل روز روشن هستند، این شرط‌ها برای مذاکره‌کنندگان اوکراینی تشریح و به‌ آن‌ها منتقل شده‌اند».

توافق با کی‌یف می‌تواند به‌سرعت وقایع در اوکراین را متوقف کند

پسکوف با اشاره به اینکه اوکراینی‌ها تمایل دارند در شرایطی آسوده مذاکره کنند گفت، آسوده‌طلبی آن‌ها در مذاکره بر سر اجرای توافقات مینسک بود که به بحران فعلی در اوکراین منجر شد.

این مقام روس افزود:‌ «امیدواریم که این سبک و سیاق در مذاکرات فعلی انجام نشود و شاهد حضور پر انرژی اوکراینی‌ها در مذاکرات باشیم».

اظهارات سخنگوی کاخ کرملین پس از آن مطرح می‌شود که نشریه «فایننشال تایمز» اعلام کرد مذاکره‌کنندگان روس و اوکراینی طرحی پانزده بندی برای مصالحه را به بحث گذاشته‌اند.

به نوشته کانال تلگرامی شبکه «راشا تودی»، یکی از مشاوران رئیس جمهور اوکراین امروز (پنجشنبه) گفته است، توافق بر سر معاهده صلح با روسیه ممکن است بین چند روز تا یک و نیم هفته طول بکشد.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی» گفت مذاکرات برای پایان دادن به درگیری‌ها با روسیه ادامه دارد اما مسیر مذاکرات دشوار است.