شرط انگلیس برای برداشتن تحریم های وضع شده علیه روسیه

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس گفت تحریمها یی که بر اشخاص و شرکت‌های روسی اعمال‌شده در صورت عقب‌نشینی این کشور از اوکراین و پایان جنگ برداشته خواهد شد.

انگلیس و سایر کشورهای غربی از تحریم‌های اقتصادی برای فلج کردن اقتصاد روسیه و مجازات ولادیمیر پوتین به‌خاطر حمله به اوکراین استفاده می‌کنند تا وی را برای پایان جنگ در این کشور تحت فشار قرار دهند.

تراس در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت در صورت تغییر رویه مسکو، احتمال پایان تحریم‌ها وجود دارد.

وی گفت:«این تحریم‌ها تنها در صورت آتش‌بس کامل و عقب‌نشینی روسیه برداشته خواهند شد و روسیه باید تعهد دهد هیچ حمله‌ دیگری در کار نباشد. اما اگر خشونت بیشتری در آینده صورت گیرد، تحریم‌ها شدیدتر خواهند شد. این تحریم‌ها یک اهرم فشار واقعی هستند که می‌توان از آنها استفاده کرد».

 دولت انگلیس اعلام کرده تا حالا بانک‌هایی را با سرمایه کلی 500 میلیارد پوند (658.65 میلیارد دلار) و اشخاص و خانواده‌هایی را با ثروت خالص بیش‌از 150 میلیارد پوند تحریم کرده‌است.

وی همچنین تاکید کرد این بحران، انگلیس و اتحادیه اروپا را پس‌از تیره شدن روابط آن‌ها به خاطر برگزیت، به‌هم نزدیک‌تر کرده‌است.

شرط انگلیس برای برداشتن تحریم های وضع شده علیه روسیه

تراس گفت:«البته هنوز هم در برخی موارد با اتحادیه اروپا اختلاف داریم، اما اساساً ما کشورهایی دموکرات هستیم که به آزادی و حق مردم برای انتخاب دولت‌های خود عقیده داریم و در جنگ بسیار متحد هستیم».