رهبر جریان صدر: با «چارچوب هماهنگی» توافق نمی‌کنم

« مقتدی صدر » رهبر جریان صدر روز گذشته (چهارشنبه) بعد از عدم موفقیت پارلمان در تشکیل جلسه انتخاب رئیس‌جمهور جدید عراق، از عدم توافق با چارچوب هماهنگی بیت شیعی خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، صدر ضمن این ادعا که شهروندان با اشغالگری و سهم‌طلبی کنار نمی‌آیند، خطاب به جریان‌های سیاسی شیعی مدعی شد: «با شما توافق نمی‌کنم، چرا که توافق با شما به معنای تمام شدن [کار] این کشور است».

وی ادعا کرد: «به هیچ شکلی با شما توافق نمی‌کنم، حتی اگر این را بن‌بست سیاسی بدانید، بهتر از توافق با شماست. من این را به تقسیم کیک با شما ترجیح می‌دهم. در دولت توافقی و سهم‌خواهانه، هیچ خیری نیست».

صدر در پایان خطاب به مردم عراق مدعی شد: «شما را به دردها و مشکلات قبلی‌تان برنمی‌گردانم و این یک عهد صادقانه است. کشور به تبعیت، اشغالگری، عادی‌سازی و سهم‌خواهی راضی نخواهد شد».

این مواضع و اظهارات در حالی از سوی مقتدی صدر مطرح می‌شود که «چارچوب هماهنگی» شیعیان عراق بارها برای گفت‌وگو و توافق با جریان صدر اعلام آمادگی کرده است.

رهبر جریان صدر: با «چارچوب هماهنگی» توافق نمی‌کنم

روز گذشته پارلمان عراق برای سومین بار به دنبال برگزاری جلسه انتخاب رئیس‌جمهور جدید این کشور بود اما این جلسه با غیبت بسیاری از نمایندگان به حدنصاب لازم نرسید و برگزار نشد.

پیش از این، ائتلاف سه‌گانه متشکل از جریان صدر، حزب دموکرات کردستان و ائتلاف حاکمیت مخالفت نمایندگان دیگر را کم‌اهمیت شمرده بودند؛ امری که باعث شد تا سومین جلسه انتخاب رئیس‌جمهور نیز ناموفق باشد و ائتلاف صدر به اهدافش نرسد.