تحریم تعدادی از مقام‌های اتحادیه اروپا توسط مسکو

مسکو در اقدامی مشابه، تعدادی از مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا ، قانونگذاران و تعدادی از عناصر رسانه‌ای کشورهای اروپایی را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است که لیست تحریم‌های جدید شامل نمایندگان دولتی و پارلمانی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کمیسیونرهای اتحادیه اروپا و سران ساختارهای نظامی کشورهای اروپایی و برخی چهره‌های رسانه‌ای و عمومی به دلیل رویکرد روس‌هراسانه می‌شود.

وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد: «سیاست تحریمی اتحادیه اروپا در قبال روسیه از تمامی مرزها فراتر رفته است. پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، بروکسل به صورت خودسرانه شهروندان و شرکتهای روس را با رویکرد یکجانبه و به طور گسترده تحریم کرده است».

تحریم تعدادی از مقام‌های اتحادیه اروپا توسط مسکو

این در حالی است که آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود از اعمال تحریم علیه 21 نهاد و 13 فرد روسیه خبر داد که شرکت سهامی «میکرون» بزرگترین سازنده و صادر کننده قطعات الکترونیکی از جمله شرکت‌های تحریم شده هستند.

تحریم های جدیدی شامل بخش‌های هوافضا، دریانوردی، بخش‌های الکترونیک روسیه است.

دولت انگلیس نیز از افزوده شدن ۱۴ مورد جدید به فهرست تحریم‌ها علیه روسیه به بهانه بحران اوکراین خبر داد. وزارت خزانه‌داری انگلیس در اقدام امروز خود، تعدادی از مسئولان و شخصیت‌های ارشد رسانه‌ای روسیه را به فهرست تحریم اضافه کرده است.

در این گزارش آمده است: «بریتانیا در هماهنگی با متحدان غربی در تلاش برای فلج کردن اقتصاد روسیه به عنوان مجازاتی برای تهاجم مسکو به اوکراین است و بیش از ۱۰۰۰ فرد و کسب و کار را از جمله در صنایعی از قبیل کشتیرانی، دفاعی و نخبگان ثروتمند نزدیک به رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین  تحریم کرده است».