هشدار العامری در خصوص دخالت انگلیس در امور سیاسی عراق

رئیس ائتلاف فتح روز شنبه در دیدار با «مارک بریسون ریچاردسون» سفیر انگلیس در عراق در دفتر خود در بغداد تاکید کرد که روند سیاسی عراق از سال ۲۰۰۳ تا به امروز بر سه اصل توافق، مشارکت و تعادل بنا شده است.

هادی العامری در ادامه مراتب اعتراض خود را به اطلاع سفیر انگلیس رساند و گفت: ما گزارش‌هایی از سازمان‌های اطلاعاتی خارجی در اختیار داریم که مداخله مستمر شما در اوضاع سیاسی عراق را تایید می‌کند. این در حالی است که ما معتقدیم ثبات عراق، باعث ثبات منطقه است و همه باید به انسداد سیاسی در عراق به خاطر ثبات در منطقه رسیدگی کنند.

العامری تصریح کرد: ما به دنبال تفاهم شیعی-شیعی هستیم و این قطعاً به تفاهم کُرد-کُرد نیز منجر می‌شود و به تفرقه در بین کُرد‌ها خاتمه می‌دهد.

وی تاکید کرد چارچوب هماهنگی شیعی از تشکیل فراکسیون اکثریت که حافظ حق طیف شیعه برای تشکیل دولت و توافق بر سر نامزد نخست وزیری است، کوتاه نمی‌آید.

العامری در پایان اعلام کرد بی ثباتی سیاسی، بی ثباتی امنیتی ایجاد می‌کند وی نگرانی خود را  از بازگشت به دوره‌هایی که عراق را آزار داد، مطرح کرد.

هشدار العامری در خصوص دخالت انگلیس در امور سیاسی عراق

سفیر انگلیس نیز در این دیدار ادعا کرد: لندن به دنبال توسعه روابط دوجانبه و حمایت از عراق است، اما این امر مستلزم شکل گیری یک دولت باثبات است و این چیزی است که لندن را در مرحله فعلی نگران می‌کند.