درصد بالایی از اسرائیلی‌ها دچار مشکلات روانی هستند

نتایج مطالعات یک موسسه آماری رژیم صهیونیستی که واکنش شهرک‌نشینان صهیونیست بعد از هرگونه رویارویی رژیم اشغالگر اسرائیل با فلسطینی‌ها و لبنان را تحت نظر قرار داده است، نشان می‌دهد که حالت ترس و وحشت و مشکلات روانی در بین اسرائیلی‌ها روز به روز در حال افزایش است. اشغالگری رژیم صهیونیستی و جنایت‌های آن و سیاست آپارتایدی که این رژیم علیه فلسطینیان به کارگرفته نیز از دیگر عوامل ترس و وحشت و تناقضات ذهنی و مشکلات روانی میان صهیونیست‌هاست.

روزنامه صهیونستی هاآرتص در مقاله‌ای به همین موضوع اشاره کرده و نوشت که اعتراف به اینکه اسرائیل جنایت‌های نژادپرستانه علیه فلسطینیان انجام می‌دهد در ماه‌های اخیر بسیار سریع تر از ویروس امیکرون در میان اسرائیلی‌ها گسترش یافته است. همچنین اسرائیلی‌ها زمانی که از حمله روسیه به اوکراین انتقاد می‌کنند و در حمایت از اوکراینی‌ها پرچم این کشور را بالا می‌برند، از نگاه کردن به آینه می‌ترسند؛ چرا که در واقع خودشان می‌دانند که آنها نیز در فلسطین متجاوز محسوب می‌شوند.

در ادامه این مقاله آمده است، اگر مردم جهان نیاز به روان درمانی داشته باشند، اسرائیلی‌ها به یک روان‌درمانی طولانی و فشرده و حداقل سه جلسه در هفته نیاز دارند. برعکس سایر مردم جهان، اسرائیلی‌ها زمانی که دوره روان درمانی خود را آغاز می‌کنند، پزشک معالج در 20 دقیقه اول تشخیص می‌دهد که آنها به شدت از تناقضات روانی و عدم خودآگاهی رنج می‌برند.

این روزنامه صهیونیستی افزود، مورد دیگر از مشکلات روانی اسرائیلی‌ها در تناقض نهفته در واکنش آنها نسبت به حمله روسیه به اوکراین است. در واقع اسرائیلی‌ها همزمان با اینکه معتقدند روسیه اوکراین را اشغال کرده و شروع به هم‌بستگی با اوکراین می‌کنند، در درون خودشان نمی‌توانند این واقعیت را انکار کنند که خود آنها یکی از وحشیانه‌ترین سیاست‌های اشغالگری و نژاد پرستی را در عصر مدرن علیه میلیون‌ها فلسطینی اعمال کرده‌اند.

در ادامه این مقاله آمده است، بنابراین اسرائیلی‌ها چگونه می‌توانند همزمان با تحمیل یک رژیم سرکوبگر علیه فلسطینیان، با مردم اوکراین برای رسیدن به استقلال و آزادی همدردی کنند؟ خبرنگاران اسرائیلی که جنگ اوکراین را پوشش می‌دهند و همچنین مجریان زن و مرد همگی احساسات اسرائیلی‌ها را به خوبی بیان می‌کنند. همه اسرائیلی‌ها از دیدن تصاویر جنگ اوکراین و تخریب زیرساخت‌ها و آسیب رسیدن به غیرنظامیان و مشاهده موج آوارگان اوکراینی که به کشورهای همسایه پناه می‌برند وحشت زده می‌شوند.

هاآرتص ادامه داد، بله این چنین است. صحنه‌های جنگ اوکراین واقعیتی را به اسرائیلی‌ها یادآوری می‌کند؛ واقعیتی که شامل صحنه بمباران ساختمان‌های مسکونی در جنگ‌های خونین اسرائیل با فلسطینیان است. به عنوان مثال در یکی از این جنگ‌ها اسرائیل بیش از پانزده هزار ساختمان را در نوار غزه بمباران کرد و امکانات بهداشتی و آموزشی و ساختمان‌های مسکونی فلسطینیان به طور کامل تخریب شد.

این رسانه صهیونیستی تصریح کرد، در صورتی که بسیاری از اسرائیلی‌ها به سیاست‌های روسیه در اوکراین اعتراض کرده و کشورهای غربی نیز این سیاست‌ها را محکوم می‌کنند، اما تاکنون شش سازمان فلسطینی مدافع حقوق بشر بدون هیچ دلیلی در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌اند و همین موضوع تناقضات زیادی در افکار عمومی اسرائیلی‌ها به وجود می‌آورد.

درصد بالایی از اسرائیلی‌ها دچار مشکلات روانی هستند

هاآرتص ادامه داد، در واقع اسرائیلی‌ها این حقیقت را می‌بینند که برای مشاهده آوارگانی که به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند نیازی به دیدن شبکه‌های ماهواره‌ای ندارند؛ بلکه در فاصله‌ای بسیار نزدیکتر می‌توانند چنین صحنه‌هایی را مشاهده کنند، جایی که صدها هزار و بلکه میلیون‌ها فلسطینی در نتیجه جنگ‌های اسرائیل با فلسطینیان مجبور شده‌اند به کشورهای همسایه مهاجرت کنند و پناهنده شوند.

این رسانه اسرائیلی افزود، هفته گذشته «مایکل لینک» استاد رشته حقوق دانشگاه کانادا که به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل مسئول ابلاغ وضعیت حقوق بشر در فلسطین و مناطق اشغالی است در گزارشی اعلام کرد که اسرائیل در حال تحمیل رژیم آپارتاید خود بر فلسطینیان است. اهمیت این گزارش آنجاست که بعد از سلسله گزارش‌های منتشر شده از جانب سازمان‌های حقوق بشر بین المللی صادر شده است؛ گزارش‌هایی که در همه آنها اسرائیل به ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان طی سال‌های گذشته متهم شده است.

در ادامه این مقاله آمده است، مقامات اسرائیلی در واکنش به این گزارش استاد دانشگاه کانادا اعلام کردند که مایکل لینک یک فرد ضد اسرائیلی است و گزارش او مغرضانه منتشر شده و این گزارش دیگر کسی را عصبانی نمی‌کند. اما این واکنش اسرائیلی‌ها نشان می‌دهد که آنها هیچ پاسخی برای این اتهام ندارند و همچنین ثابت می‌کند وزیر خارجه اسرائیل نیز واقعیت سرکوبگری علیه فلسطینیان را به خوبی می‌داند اما می‌خواهد آن را پنهان کند. این مسئله در زمینه قوانین در نظر گرفته شده برای یهودیان و فلسطینیان و تبعیضی که در آن وجود دارد نیز به خوبی مشاهده می‌شود.

این رسانه صهیونیستی در پایان مقاله خود نوشت، زمانی که همه قوانین به ویژه در موارد مربوط به زمین تنها به نفع یهودیان است و هزینه آن را باید فلسطینی‌ها پرداخت کنند و در حالی که فلسطینیان هیچگونه حقوق سیاسی ندارند تنها می‌توان درباره یک واقعیت صحبت کرد؛ آن هم اینکه در این میان یک رژیم آپارتاید وجود دارد و هیچ گونه ادعای دفاعی نیز نمی‌تواند این مسئله را پاک کند.