تعلیق پروازها و هرج و مرج در فرودگاه‌های انگلیس

شیوع ویروس کرونا در انگلیس باعث تغییرات چند باره در برنامه پرواز‌های فرودگاه‌های این کشور از جمله فرودگاه هیثرو لندن شد و به تبع آن، هرج و مرج ناشی از مسافران مستاصل این فرودگاه‌ها را دوباره سوژه رسانه‌ها کرد.

این صحنه‌ها علاوه بر فرودگاه هیثرو در فرودگاه‌های منچستر و گتویگ هم دیده می‌شد. در انگلیس‌، مردم آن کشور خود را برای گذران تعطیلات عید پاک مهیا می‌کنند و با لغو پرواز‌های شرکت ایزی جت عملا برنامه سفر بسیاری از مردم انگلیس دستخوش تغییرات زیادی شده است.

شرکت هواپیمایی ایزی‌جت صبح دوشنبه تأیید کرد که "بیش از ۲۰۰ پرواز" در طول تعطیلات آخر هفته لغو شد و "حدود ۶۰ پرواز دیگر" نیز همانگونه که برای روز دوشنبه هم پیش بینی شد، انجام نمی‌شود که عمدتاً به بیماری کارمندان مبتلا به کووید-۱۹ مربوط می‌شود. بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشره، این شرکت لغو پرواز‌های خود را روی مقاصدی متمرکز می‌کند که در یک روز چندین پرواز دارند. بدین ترتیب "به مشتریان گزینه‌های بیشتری ارائه می‌شود تا بتوانند پرواز جدیدی رزرو کنند و این پرواز اغلب برای همان روز خواهد بود".

این شرکت اعلام کرد، مسافران می‌توانند سفر خود را تغییر دهند، بُن دریافت کنند یا حتی مبلغ واریزی کامل به آن‌ها بازپرداخت شود. با این حال بسیاری از مسافران در مورد پرواز‌های لغو شده در آخرین لحظه و مشکلاتی که برای یافتن راه حل‌های جایگزین داشتند، در فضای توئیتر شکایت کردند.

تعلیق پروازها و هرج و مرج در فرودگاه‌های انگلیس

بر اساس آماری که جمعه منتشر شد، شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در انگلیس رکورد جدیدی ثبت کرده است. در هفته گذشته، چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در انگلیس به این ویروس مبتلا شدند.