واکنش جدید کرملین به ادعاهای اوکراین

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) گفت مسکو انتظار دارد که عملیات نظامی ویژه در اوکراین به زودی تکمیل شود.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین ، درباره احتمال تحریم زغال‌سنگ روسیه توسط اروپا گفت: «اگر اتحادیه اروپا آن را کنار بگذارد، روسیه ذخایر زغال سنگ را به بازارهای جایگزین هدایت خواهد کرد، اما تقاضا برای آن تا کنون بالا است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با انتقاد مجدد از سیاست‌های توسعه‌طلبانه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، توضیح داد: «هر گونه گسترش ناتو، امنیت و ثبات را به همراه نخواهد داشت».

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره زمان پایان جنگ در اوکراین، اظهار داشت: «روسیه انتظار دارد عملیات ویژه در اوکراین را به زودی تکمیل کند».

پسکوف همچنین در واکنش به ادعای اوکراین درباره حمله موشکی به یک ایستگاه قطار در این کشور نیز گفت: «موشک مورد استفاده برای بمباران ایستگاه کراماتورسک در اختیار نیروهای روسی نبود».

پیش از این، وزارت دفاع روسیه نیز اظهارات کی‌یف در مورد حمله موشکی ادعایی امروز به ایستگاه راه آهن کراماتورسک را رد کرده و خبر داد مرکز آموزش و تجمع نیروهای خارجی در جنوب اوکراین را با موشک‌های نقطه‌زن نابود کرده است.

واکنش جدید کرملین به ادعاهای اوکراین

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد.  «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.