مقامات اتحادیه اروپا به اوکراین سفر کردند

دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: « ولادیمیر زلنسکی » رئیس جمهور اوکراین با رئیس کمیسیون اروپا و همچنین با «جوزف بورل»، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی که وارد اوکراین شده اند دیدار کرد.

از سوی دیگر، «اورسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه در توییتی اعلام کرد که در اوکراین است و سفر خود را در بوچا، یکی از محل‌های وقوع جنایات جنگی آغاز کرده است.

این مقام اروپایی گفت: «شروع دیدار من در بوچا مهم بود. در بوچا انسانیت ما در هم شکست. پیام من به مردم اوکراین این است: مسئولین این جنایات به دست عدالت خواهند رسید. مبارزه شما مبارزه ماست من امروز در کیف هستم تا به شما بگویم که اروپا در کنار شماست.»

دیدار مقامات اروپایی از اوکراین همزمان با وقوع حمله به یک ایستگاه قطار صورت گرفته است. خبرگزاری رویترز به نقل از شرکت راه آهن اوکراین اعلام کرد: در جریان حمله ایستگاه قطار کراماتورسک در منطقه دونباس، حداقل ۳۰ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی شدند.

مقامات اتحادیه اروپا به اوکراین سفر کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واکنش به این حادثه در سخنرانی مقابل پارلمان فنلاند مدعی شد روسیه عامل حمله به ایستگاه قطار کراماتورسک است ولی ستاد دفاع از جمهوری مردمی دونتسک که مورد حمایت روسیه است اعلام کرد: ارتش اوکراین شهر کراماتورسک را با موشک "توچکا-او" هدف قرار داد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه در تاریخ ۸ آوریل در شهر کراماتورسک هیچ گونه مأموریتی نداشتند و موشک‌های مورد استفاده متعلق به ملی گرایان کی یف می‌باشد.