عمران خان حکم استیضاح خود را پذیرفت

عمران خان ، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد که حکم دادگاه عالی این کشور مبنی بر برگزاری جلسه پارلمان برای عدم رأی اعتماد به او را پذیرفت.

 

به گزاش العربیه، عمران خان در سخنرانی خود به مردم پاکستان پس از این‌که مانع پارلمان برای گزاری جلسه عدم رأی اعتماد و انحلال پارلمان شده بود، اعلام کرد که ناامید است، اما در نهایت با تصمیم دادگاه این کشور موافقت می‌کند.

این در حالی است که روز پنجشنبه، دادگاه عالی پاکستان حکمی را صادر کرد که اقدام عمران خان را  خلاف قانون اساسی دانست و دستور تشکیل جلسه پارلمان را در روز شنبه صادر کرد.

هیئت قضایی دادگاه عالی پاکستان روز پنجشنبه تصمیم رئیس پارلمان برای ابطال رأی عدم اعتماد به عمران خان نخست‌وزیر این کشور را باطل اعلام کرد. همچنین دادگاه تصمیمات رئیس‌جمهور پاکستان مبنی بر انحلال دولت و پارلمان و دعوت به برگزاری انتخابات زودهنگام به توصیه نخست‌وزیر را باطل و بی‌اعتبار دانست.

هفته گذشته، عمران خان، پیش از جلسه رأی اعتماد پارلمان گفت نامه‌ای تهدیدآمیز از جانب آمریکا دریافت کرده که واشنگتن دولتش را به دلیل این‌که او نپذیرفته در خاکش پایگاهی نظامی داشته باشد، برکنار خواهد کرد. پیش از این کاخ سفید تلاش برای برکناری «عمران خان» از قدرت را تکذیب کرد.

عمران خان حکم استیضاح خود را پذیرفت

با این وجود وزارت خارجه پاکستان کاردار سفارت آمریکا در اسلام‌آباد را احضار کرد. گفته می‌شود برخی مقامات آمریکایی حمایت خود را از طرح مخالفان برای اعلام بی‌کفایتی دولت عمران خان ابراز کرده‌اند.

برخی از منابع نیز از توطئه امارات برای عزل عمران خان خبر دادند. در این راستا سیزدهم نوامبر سال ۲۰۲۰ عمران خان گفته بود، پاکستان از سوی برخی کشور‌ها برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی تحت فشار است. او ماهیت این کشور‌ها را مشخص نکرده بود، اما چند روز پس از این اظهار نظر و به طور مشخص در هجدهم نوامبر‌، امارات اعلام کرد صدور روادید سفر را برای شهروندان سیزده کشور معلق کرد که پاکستان یکی از این کشور‌ها بود.