کرونا دیپلمات‌های آمریکایی را از شانگهای فراری داد

وزارت خارجه آمریکا به دیپلمات‌ها ی غیرضروری خود در کنسولگری شانگهای دستور داد به دلیل افزایش موراد ابتلا به کرونا در این شهر و قرنطینه همگانی، چین را ترک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه بود که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ممکن است از دیپلمات غیرضروری و خانواده‌های آن‌ها در کنسولگری این کشور در شانگهای به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌های اعمال شده، بخواهد تا از چین خارج شوند.

در همین راستا، شنبه گذشته، وزارت امور خارجه چین نارضایتی شدید خود را از ابراز نگرانی آمریکا به دلیل اعمال محدودیت کرونایی در شانگهای ابراز کرد.

سیر صعودی ابتلا به کرونا در شانگهای چین، مقامات بهداشتی این کشور را مجبور کرد تا به فکر ایجاد مکان‌های بیشتر برای قرنطینه مبتلایان باشند.

کرونا دیپلمات‌های آمریکایی را از شانگهای فراری داد

مرکز ملی شانگهای چین، علی‌رغم گزارش رکورد بیش از ۲۵ هزار مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹، از روز دوشنبه کاهش قرنطینه را در برخی مناطق آغاز خواهد کرد، زیرا مقامات در تلاش هستند تا پرجمعیت‌ترین شهر چین پس از دو هفته توقف، به حالت عادی خود بازگردد. شانگهای ۲۵ هزار و ۱۷۳ مورد جدید ابتلا بدون علامت را در دیروز گزارش داد که بسیار بیشتر از ۲۳ هزار و ۹۳۷ مورد روز شنبه بود. اگرچه موارد علامت دار از ۱۰۰۶ به ۹۱۴ کاهش یافته است.