در صورت قطع گاز از سوی مسکو، آلمان تنها تا پایان تابستان گاز دارد

کلاس مولر، رئیس شبکه فدرال که مسئول تنظیم گاز و برق در آلمان است، گفت: اگر روسیه «فردا» عرضه گاز را متوقف کند، منابع جایگزین و ذخایر گاز در آلمان تا پایان تابستان و اوایل سپتامبر کافی خواهد بود.

چندی پیش نیز رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان در گفت‌وگویی اعلام کرد که این کشور برای تامین هیدروکربن‌های خود بسیار به روسیه وابسته است و در زمستان آینده خطر تمام شدن گاز وجود دارد. وی در عین حال تاکید کرد که اقدامات خود را برای جلوگیری از این سناریو افزایش می‌دهد.

پیش از این نیز صدراعظم آلمان به تحریم موضع انرژی روسیه پرداخت و با بیان این‌که آلمان باید سوخت‌های فسیلی را از عرضه‌کنندگانی غیر از روسیه تهیه کند تایید کرد در حال حاضر تهیه گاز مورد نیاز بدون خرید از روسیه شدنی نیست.

در صورت قطع گاز از سوی مسکو، آلمان تنها تا پایان تابستان گاز دارد

برلین قصد دارد کشتی‌های حامل گاز طبیعی مایع را از قطر به آلمان منتقل کند اما به دلیل وابستگی قدیمی به گاز از طریق خط لوله، پایانه‌ای برای دریافت آن وجود ندارد.

با این حال اولاف شولتس، صدراعظم آلمان از برنامه‌های خود برای ساخت دو پایانه جدید گاز طبیعی مایع خبر داد اما بعید است که این پایانه‌ها تا قبل از سال ۲۰۲۶ آماده شوند.

روز گذشته نیز «ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا برای دریافت گاز بیشتر و مقابله با بحران گاز که با تحریم‌های روسیه شروع شده است، به الجزایر سفر کرد.