واکنش ماکرون به لفاظی‌های جدید بایدن علیه روسیه

«امانوئل ماکرون » رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه به اظهارات همتای آمریکایی خود درخصوص « نسل‌کشی روسیه در اوکراین » واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، ماکرون که وارد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شده است در مصاحبه‌ای گفت: «این روزها از در استفاده از چنین کلماتی محتاط هستم زیرا این دو ملت (روسیه و اوکراین) برادر یکدیگر هستند».

رئیس جمهور فرانسه افزود: «می‌خواهم به تلاش در حد توانم برای توقف جنگ و احیای صلح ادامه دهم. مطمئن نیستم که تشدید لفاظی‌ها، در رسیدن به این هدف کمکی کند».

او که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد مدعی شد: «آنچه که با اطمینان می‌توانم بگویم این است که وضعیت [اوکراین] قابل قبول نیست و این اقدامات جنایت جنگی هستند. ما در میانه جنایاتی جنگی زندگی می‌کنیم که در خاک ما، در خاک اروپا بی‌سابقه هستند».

ماکرون همچنین گفت، کشورش در همکاری با اوکراین در حال تحقیق درباره جنایات جنگی ادعایی روسیه بوده و «افرادی که مسئول این وقایع هستند باید پیدا شوند».

ماکرون پیش از این نیز در واکنش به درخواست «جو بایدن» برای تغییر رژیم در روسیه گفته بود، «من از چنین الفاظی استفاده نمی‌کنم». او ضمن ابراز امیدواری درباره آتش‌بس در اوکراین از طریق دیپلماسی گفت: «اگر قرار است چنین کاری کنیم، نباید از طریق اقدامات یا کلمات، تنش‌زایی کنیم».

واکنش ماکرون به لفاظی‌های جدید بایدن علیه روسیه

بایدن روز سه‌شنبه نیز «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس جمهور روسیه را متهم کرد که در حال ارتکاب نسل کشی در اوکراین است. وی این سخنان را در جریان سخنرانی در آیوا در خصوص تلاش‌ها برای مقابله با افزایش قیمت سوخت به دلیل حمله روسیه به اوکراین مطرح می‌کرد.