تازه‌ترین تحریم‌های اتحادیه اروپا به بخش بانکداری و انرژی روسیه

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه با روزنامه آلمانی " بیلد آم  سونتاگ" تصریح کرد: ما به بررسی تدابیر علیه بانکداری به ویژه "تحریم "سبربانک" و همچنین بخش انرژی روسیه ادامه می دهیم.

گزارش شده است که این مباحث کلیدی در ششمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه لحاظ شده است. مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند که این اتحادیه در حال بررسی استفاده از سازوکارهای هوشمندی است تا براساس آن اجازه داده شود مسئله نفت در بسته بعدی تحریمی اتحادیه اروپا قرار داده شود.

فون در لاین در این مصاحبه انتقادها علیه دولت آلمان را که به کُند کردن تحریم های ضدروسی متهم شده، رد کرد و گفت برلین سالهاست از اوکراین حمایت می کند و پنج بسته تحریمی قبلی اتحادیه اروپا را ظرف 48 ساعت تایید کرده است.

فون در لاین در ادامه این مصاحبه خواستار تسریع در انتقال تسلیحات به کی‌یف شد.

وی گفت: به تمامی اعضای اتحادیه اروپا که می توانند سلاح انتقال دهند، می گویم که باید به سرعت تسلیحات به اوکراین انتقال دهند چون فقط با این اقدام است که کی‌یف می تواند با نبرد دفاعی در برابر روسیه بقای خود را داشته باشد.

تازه‌ترین تحریم‌های اتحادیه اروپا به بخش بانکداری و انرژی روسیه

این مقام ارشد اروپا افزود: هر کار لازمی که می شود برای کمک به اوکراین کرد را باید در دستورکار قرار داد . اوکراین لازم است هر آنچه برای دفاع خود نیاز دارد، بدست بیاورد. در این زمینه تفاوتی میان تسلیحات سنگین و سبک قائل نمی شوم.