مخالفت هند با به روز رسانی آمار قربانیان کرونا

در حال حاضر تعداد قربانیان کرونا در سطح جهان در تارنمای سازمان بهداشت جهانی ۶.۲ میلیون نفر است اما تحقیقات یک سال گذشته این سازمان باعث شده است که این سازمان تخمین‌های خود از قربانیان این بیماری را دو برابر کند. 

گفته می‌شود سازمان بهداشت جهانی آمار واقعی قربانیان کرونا را حدود ۱۵ میلیون نفر می‌داند اما هنوز نتوانسته است گزارش خود را منتشر کند. 

مقامات آگاه اعلام کردند مخالفت هند با روش محاسبه این آمار باعث شده است که انتشار گزارش سازمان بهداشت جهانی چند ماه به تعویق افتد. 

تخمین‌های جدید سازمان بهداشت جهانی حاکی از ارقامی بسیار بالاتر از آمار اعلام شده قربانیان کرونا در هند است. این سازمان معتقد است که حداقل ۴ میلیون نفر در هند به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند درحالی که آمار رسمی قربانیان این کشور ۵۲۰ هزار نفر است. 

آمار سازمان بهداشت جهانی، هند را در جایگاه اول جهان از نظر قربانیان کرونا قرار می‌دهد. در حال حاضر آمریکا با بیش از یک میلیون قربانی دارای بیشترین آمار از این نظر است. 

به گفته نیویورک تایمز، محققان آمار قربانیان را از طریق ترکیب نظرسنجی‌های خانگی، اطلاعات محلی به روز و مدل‌های آماری بدست آورده‌اند. قرار بود نتایج این تحقیقات در ژانویه منتشر شود و اطلاعات مهم در مورد درک همه‌گیری را ارائه دهند تا مقامات بتوانند از همه گیری آینده جلوگیری کنند. 

سازمان بهداشت جهانی به نیویورک تایمز گفته است که انتظار دارد این آمار را در ماه جاری (آوریل) منتشر کند. 

بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا به دلایل مختلف از جمله نبود آزمایش کافی، عوامل سیاسی و غیره در ارائه آمار دقیق قربانیان کرونا با مشکل مواجه بوده‌اند. 

به گزارش ایرنا، در موج دوم کرونا در هند،  ده‌ها میلیون نفر بیمار شدند و صدها هزار نفر جان خود را از دست دادند. این موج به قدری شدید بود که هند روزانه بیش از ۴۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت می‌کرد و نارندرا مودی نخست وزیر هند در توصیف آن گفت که هند با "طوفان کرونا" مواجه شده است. 

مخالفت هند با به روز رسانی آمار قربانیان کرونا

روز جمعه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد راهی طولانی تا تبدیل شدن ویروس کرونا به بیماری بومی وجود دارد و این بیماری همچنان می‌تواند با ایجاد موج‌های بزرگی از سرایت به این بیماری، جمعیت بزرگی در سراسر جهان را مورد هدف قرار دهد.