کشته شدن بیش از 1000 مزدور خارجی در اوکراین

«ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه گفت که دولت اوکراین از ابتدای عملیات نظامی روسیه تاکنون، بیش از 6800 مزدور خارجی را از 63 کشور جذب کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اضافه کرد که بیشترین تعداد مزدوران از لهستان بوده که 1717 نفر بوده‌اند. وی افزود که 1500 نفر دیگر نیز از آمریکا، کانادا و رومانی به اوکراین آمده بودند.

وی گفت 300 مزدور از انگلیس و گرجستان به اوکراین آماده و حدود 200 مزدور دیگر از اراضی سوریه که تحت سیطره ترکیه هستند به اوکراین فرستاده شده‌اند.

کشته شدن بیش از 1000 مزدور خارجی در اوکراین

کناشنکوف اضافه کرد که بخش عمده‌ای از مزدوران میان نیروهای اوکراینی در شهرهای کی‌یف، خارکف، اودسا، میکولایف و ماریوپل توزیع شده‌اند.

وی تاکید کرد که تعداد مزدوران در اوکراین هر روز کمتر می‌شود و بر اساس آخرین گزارش‌ها تعداد مزدوران خارجی در اوکراین به 4 هزار و 800 نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که در حال حاضر 400 مزدور خارجی ضمن نیروهای اوکراینی محاصره شده در کارخانه فولاد در شهر ماریوپل در جنوب شرق اوکراین حضور دارند.

کناشنکوف گفت که در جریان نبرد با نیروهای اوکراینی، نیروهای مسلح روسیه 1035 مزدور خارجی را از بین برده و 912 نیروی مزدور دیگر نیز از ادامه جنگ خودداری کرده و از اوکراین فرار کرده اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده است که نیروهای مسلح این کشور یک کارخانه مهمات را در نزدیکی روستای «بروواری» با موشک‌ها هوایی با دقت بالا منهدم کرده‌اند و «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص توضیح داد: «مجموع 134 هواپیما، 470 پهپاد، 249 پدافند موشکی، دو هزار و 290 تانک و دیگر خودروهای زرهی، 254 راکت‌انداز چندگانه، 992 توپ صحرایی و خمپاره و دو هزار و 166 یگان از آغاز عملیات نظامی ویژه منهدم شدند ».