حمایت از قدس و مقدسات آن، برای اردن اولویت دارد

« عبدالله دوم » پادشاه اردن امروز یکشنبه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید به وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در مسجدالاقصی احترام بگذارد.

روزنامه العربی الجدید به نقل از پادشاه اردن گزارش داد، تماس و تلاشهای منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی و اتخاذ یک موضع بین‌المللی برای فشار در این زمینه همچنان ادامه دارد.

وی تأکید کرد: «حفظ آتش‌بس فراگیر، مستلزم این است که اسرائیل به وضعیت تاریخی و حقوقی مسجدالاقصی احترام بگذارد و افق سیاسی واقعی به وجود آید که پاسخگوی تمامی حقوق قانونی ملت فلسطین بر اساس راهکار دو دولتی باشد».

حمایت از قدس و مقدسات آن، برای اردن اولویت دارد

عبدالله دوم با بیان اینکه حمایت از قدس و مقدسات آن، برای اردن اولویت خواهد داشت، به دولت این کشور دستور داد که تمامی امکانات خود را به کار گیرد تا وضعیت تاریخی مسجدالاقصی و هویت عربی، اسلامی و مسیحی آن حفظ شود.

پادشاه اردن همچنین تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید تمامی اقدامات تنش‌زا و غیر قانونی را که باعث متشنج شدن اوضاع می‌شود، متوقف کند.

این در حالی است که مردم اردن شامگاه گذشته برای دومین شب متوالی، در همبستگی با مردم فلسطین، در مناطق مختلف این کشور تظاهرات برگزار کردند. صدها نفر از این مردم، در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در «امان» دست به تحصن زدند و تجاوزات صهیونیستها را محکوم کردند.

معترضان ضمن درخواست برای «اخراج سفیر اسرائیل از اردن و بستن سفارت» این رژیم، با مقاومت فلسطین نیز اعلام همبستگی کردند. این افراد تأکید کردند که همچنان حامی مسئله فلسطین و حقوق ملت آن باقی خواهند ماند.