روسیه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

وزارت خارجه روسیه به دلیل اظهارات اخیر «یائیر لاپید» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی ، احضاریه‌ای برای سفیر این رژیم در مسکو ارسال کرد.

به گزارش هاآرتص، مسکو روز یکشنبه «الکس بن زوی» سفیر رژم صهیونیستی در روسیه را احضار کرد تا پاسخی باشد بر اظهارات اخیر یائیر لاپید علیه مسکو باشد. بنابر این احضاریه،  بنابراین سفیر صهیونیستی دوشنبه باید به وزارت خارجه روسیه برود.

این اقدام در بحبوحه تنش با رژیم صهیونیستی انجام صورت گرفته است، به تازگی رژیم اشغالگر رای به تعلیق روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد داده است.

البته مقام‌های صهیونستی معتقدند که این نشانه وخامت روابط روسیه و رژیم اشغالگر نیست، بلکه یک رویارویی کنترل شده است. یک منبع دیپلماتیک صهیونیستی گفت: «احضار سفیر جای تعجب ندارد، این یکی از روش‌های پاسخگویی موجود در جعبه ابزار دیپلماتیک است.»

روز جمعه هفته گذشته وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پس از دیدار با وزرای خارجه یونان و قبرس در آتن، مدعی شد روسیه در اوکراین مرتکب جنایت جنگی شده است.

روسیه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

این ادعای یائیر لاپید در متهم کردن روسیه به ارتکاب جنایت جنگی در حالی مطرح شده است که رژیم صهیونیستی خود به دلیل کودک‌کشی و حملات علیه غیرنظامیان و فلسطینی‌ها با چنین اتهاماتی روبه روست.

پس از اظهارات لاپید خبرگزاری تاس به نقل از وزارت خارجه روسیه، این ادعا‌ها را «تاسف‌بار» خواند و گفت: «تلاش ضعیفی برای سوء استفاده از وضعیت اوکراین برای منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از جانب یکی از قدیمی‌ترین درگیری‌های حل‌نشده فلسطینی و اسرائیلی انجام شد.»