خنثی شدن سیاست‌های نفتی غرب علیه روسیه با کمک چین و هند

کشورهایی نظیر ایتالیا، انگلیس و آمریکا و کشورهای حوزه بالتیک در تلاش هستند تا خرید نفت و گاز از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش داده و یا متوقف کنند، اما شرایط به گونه‌ای رقم خورده که روسیه توانسته تا حد زیادی با این اقدامات مقابله کند.

با وجود آنکه شاهد موج کاهش واردات از روسیه توسط کشورهای غربی هستیم، اما چین و هند رویکرد کاملا متفاوتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در پیش گرفته‌اند. درواقع اعمال تحریم‌ها باعث شده تا قیمت نفت روسیه   کاهش یافته و خریداران در هند و چین به سمت واردات بیشتر از روسیه ترغیب شوند.

به گزارش رویترز، از زمان آغاز درگیری نظامی اوکراین با روسیه، هند 13 میلیون بشکه از روسیه نفت وارد کرده است و هنوز هم این روند ادامه دارد. هند همچنین گوشه چشمی به افزایش واردات ذغال سنگ از روسیه هم دارد.

خنثی شدن سیاست‌های نفتی غرب علیه روسیه با کمک چین و هند

رام چادرا پراساد سینگ، سیاستمدار هندی و عضو مجلس این کشور طی یک کنفرانس در دهلی نو گفت: هند در حال رفتن به سمت واردات ذغال سنگ از روسیه است.

وی تأکید کرد که این کشور 4.5 میلیون تن از روسیه ذغال سنگ وارد کرده اما به بازه زمانی این واردات اشاره‌ای نکرده است.

به گزارش رویترز، چین هم در حال افزایش واردات نفت و ذغال سنگ از روسیه با ارز ملی خود است. پالایشگاه‌های کوچک و خصوصی در این کشور هم به میزان قابل توجهی واردات نفت خود از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش داده‌اند.