افزایش شمار مبتلایان به کرونا در شانگ‌های

در پی افزایش شمار مبتلایان و تلفات ناشی از ویروس کرونا در شهر شانگهای چین ، خیابان‌های این شهر خالی از جمعیت شدند.

از سه هفته پیش که موج جدیدی از ویروس کرونا در شانگ‌های ظهور کرد محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برای مهار شیوع در این شهر وضع شده است. میلیون‌ها نفر از ساکنان این شهر در خانه‌های خود محبوس اند و هرکسی که به ویروس کرونا مبتلا شده باشد به مراکز قرنطینه منتقل می‌شود.

از اواخر ماه مارس این شهر ۲۵ میلیون نفری تحت قرنطینه شدید قرار گرفته است و بسیاری از مردم این شهر برای تامین مایحتاج خود دچار مشکل شده اند. 

پلیس شانگ‌های تردد خودرو‌ها را ممنوع اعلام کرده است. هرچند خودرو‌هایی که موظف به اقدامات مربوط به پیش‌گیری از کرونا یا انتقال افراد به بیماستان هستند از این قاعده مستثنی شده اند. مقامات همچنین به مردم هشدار دادند در حالی که میلیون‌ها نفر در خانه‌های خود محبوس هستند و برای دستیابی به لوازم روزانه تلاش می‌کنند، از انتشار اطلاعات نادرست یا جعل گذرنامه‌های جاده‌ای یا سایر گواهی‌های ترخیص خودداری کنند.

15940411_777

در همین راستا «لی ژنگونگ» از مقامات ارشد کمیسیون ملی بهداشت (NHC)، چندی پیش در کنفرانسی مطبوعاتی در پکن اعلام کرد آخرین شیوع کووید-۱۹ در شانگ‌های، همچنان در حال افزایش سریع است و همچنین انتظار می‌رود تعداد عفونت‌های جدید در شانگهای تا چند روز آینده بالا باقی بماند؛ زیرا چرخه ابتلا و سرایت بین شهروندان همچنان بالاست.