پکن همکاری راهبردی با روسیه را ادامه می‌دهد

چین روز سه شنبه اعلام کرد که به روابط راهبردی با روسیه ادامه می‌دهد. به گزارش خبرگزاری «رویترز» معاون وزارت خارجه چین روز سه شنبه به «آندری دنیسوف» سفیر روسیه در چین گفت که صرف نظر از  تغییر و تحولات بین المللی، به افزایش «همکاری راهبردی» با روسیه ادامه خواهد داد.

معاون وزیر خارجه آمریکا اخیرا به چین هشدار داد که در صورت حمایت از روسیه در جنگ اوکراین و همچنین اقدامی مشابه علیه تایوان، با تحریم‌های شدیدی مواجه خواهد شد.

«وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت، تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به دلیل جنگ این کشور در اوکراین باید به چین «درک خوبی» از عواقبی که در صورت حمایت مادی از مسکو با آن مواجه خواهد شد، بدهد.

پکن همکاری راهبردی با روسیه را ادامه می‌دهد

یک دیپلمات ارشد چینی امروز سه‌شنبه علی‌رغم این هشدارها تأکید کرده چین به همکاری با روسیه ادامه خواهد داد. «وانگ لوتونگ» مدیر کل امور اروپای وزارت خارجه چین گفت که چین با انجام تجارت عادی با روسیه به اقتصاد جهانی کمک می‌کند.

وی گفت: « ما فکر نمی‌کنیم تجارت عادی ما با هیچ کشور دیگری باید تحت تاثیر بحران اوکراین قرار گیرد.»

این دیپلمات چینی اظهار داشت: «ما با تحریم‌ها مخالفیم و اثرات این تحریم‌ها به سایر نقاط جهان نیز سرایت می‌کند که منجر به جنگ‌های ارزی، جنگ تجاری و مالی، همچنین ریسک به خطر افتادن زنجیره تامین، زنجیره صنعتی و جهانی‌سازی، و حتی نظم اقتصادی می‌شود.»