تصمیم آمریکا و انگلیس برای ارسال توپخانه‌های بیشتر به اوکراین

انگلیس و آمریکا اعلام کرده‌اند که قصد دارند ارتش اوکراین را در نبرد با ارتش روسیه ، با توپخانه‌های بیشتری تقویت کنند.

به نوشته وبگاه «سیتی ام» انگلیس توپخانه بیشتری در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهد داد تا به نظامیان اوکراین کمک کند با حمله جدید روسیه در شرق این کشور مقابله کنند.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه گفت، تجهیز اوکراین با توجه به فشار جدید روسیه در دونباس «فوریت بیشتری» خواهد داشت. وی افزود که جنگ به یک درگیری توپخانه تبدیل خواهد شد و آنها به پشتیبانی توپخانه‌ای بیشتر نیاز دارند، این چیزی است که انگلیس به آنها خواهد داد.

تصمیم آمریکا و انگلیس برای ارسال توپخانه‌های بیشتر به اوکراین

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز شبانگاه سه شنبه به وقت تهران گفت که ارتش اوکراین را با توپخانه‌های بیشتری تجهیز خواهد کرد.

این در حالی است که رسانه‌ها  گزارش کردند که ارتش روسیه نیز قصد دارد جدیدترین سامانه موشکی «اس-۴۰۰» را همراه با سامانه دفاع موشکی «اس-۳۰۰» در منطقه «بلگورود» در مرز با اوکراین مستقر کند.

به  گزارش روزانه ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین، هدف اصلی روسیه از استقرار این سامانه‌های موشکی پوشش پست‌های بازرسی و تقویت لایه‌های پدافند هوایی برای یگان‌های جلوتر است. تقویت پدافند هوایی می‌تواند به عوامل متعددی از جمله تلاش برای شکست دادن نیروی هوایی اوکراین در منطقه باشد.  سامانه اس-۴۰۰ ایستگاه راداری بسیار قوی‌تر و موشک‌های ضد هوایی دوربرد جدیدتر نسبت به اس-۳۰۰ دارد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز سه‌شنبه گفت که اقدام غربی‌ها در افزایش ارسال تسلیحات به اوکراین، به وضوح نیت این کشورها برای به پیش بردن اوکراین برای جنگ کردن تا آخرین نظامی اوکراینی را نشان میدهد.

وی که در جریان دیدار با فرماندهان روس صحبت می‌کرد، افزود: «آمریکا و همپیمانان غربی تمام تلاش خود را برای طولانی کردن عملیات نظامی روسیه در اوکراین می‌کنند و این کار را از راه ارسال تسلیحات به اوکراین انجام می‌دهند.»

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه  از مرحله جدید عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین خبر داد و  اظهار کرد که نیروهای روس تنها زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند.