بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نامزد می‌شود

گزارش هیل به نقل از دو منبع مطلع ناشناس است. یک منبع گفت که جو بایدن ، رئیس‌جمهوری آمریکا "می‌خواهد نامزد شد و او عملا اجازه داده تا همه این را متوجه شوند."

مشخص نیست که بایدن چه زمانی این برنامه‌هایش را با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در میان گذاشته است. اما اوباما اوایل همین ماه به کاخ سفید رفته بود تا در مراسمی مرتبط با "قانون مراقبت مقرون‌ به صرفه" موسوم به اوباماکر شرکت کند.

اوباما در این مراسم حین خطاب قرار دادن میزبانش، او را "معاون بایدن" خطاب کرد. اوباما در ادامه با خنده گفت: این شوخی بود.

بایدن بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ معاون اوباما بود. خودش در سومین تلاش برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ به پیروزی دست یافت و توانست دونالد ترامپ را شکست دهد. بایدن در سن ۷۸ سالگی، پیرترین رئیس‌جمهوری آمریکاست که سوگند یاد کرد. اگر او دوباره در انتخابات نامزد شده و برنده شود، در آغاز دور دوم ریاستش ۸۲ ساله خواهد بود.

در بحبوحه یک سری بحران‌ها، از حمله روسیه به اوکراین تا شدت گرفتن موارد ابتلا به کرونا و رشد تورم داخلی، رضایت مردمی از بایدن افت کرده است. اکثر ناظران انتظار دارند که کنگره در انتخابات نوامبر به دست جمهوری‌خواهان بیفتد. اما این رئیس‌جمهوری آمریکا بارها اشاره کرده که قصد دارد دوباره نامزد انتخابات شود.

بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نامزد می‌شود

یک منبع مطلع در گفت‌وگو با هیل تاکید کرد که بایدن "فکر می‌کند او تنها کسی است که می‌تواند ترامپ را شکست دهد. او فکر می‌کند کسی درون حزب دموکرات پیدا نمی‌شود که بتواند ترامپ را شکست دهد و این بزرگترین فاکتور است."