تسلیحات زیادی را بدون اعلام علنی به اوکراین فرستاده‌ایم

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه گفت، کشورش تسلیحات زیادی را بدون اعلام علنی برای اوکراین ارسال کرده است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، بائربوک در نشست خبری با همتای خود در کشور لتونی گفت:‌ «ما سامانه‌های موشکی ضد تانک، استینگر و دیگر تسلیحاتی را [برای اوکراینی‌ها] تأمین کردیم که هرگز به‌طور علنی از آن حرفی نزدیم تا تحویل آن‌ها سریع‌تر انجام شود».

وزیر امور خارجه آلمان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ارسال سامانه‌های توپخانه‌ای «هویتزر» به اوکراین گفت: «اگر شرکای ما تجهیزاتی توپخانه‌ای را ارسال کنند که انجام آن برای ما مقدور نیست، ما به نوبه خود در زمینه آموزش و نگه‌داری کمک خواهیم کرد».

بائربوک از امروز سفر به سه کشور حوزه بالتیک از جمله استونی، لتونی و لیتوانی را آغاز کرده که سخت‌ترین مواضع را علیه روسیه اتخاذ کرده‌اند.

تسلیحات زیادی را بدون اعلام علنی به اوکراین فرستاده‌ایم

دولت آلمان هفتم اسفند و دو روز پس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، ارسال تسلیحات به این کشور را شروع کرده و ۱۰۰۰ موشک ضد تانک و ۵۰۰ سامانه پدافندی استینگر به اوکراینی‌ها تحویل داده است.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز گذشته (سه‌شنبه) در جمع همتایان غربی خود گفت، ارسال تسلیحات به اوکراین، ذخایر آلمان را با محدودیت‌های مواجه کرده است.

در حالی که هشدارهای مسکو به غرب درباره ادامه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین تشدید شده است، «مارکو بوشمان» وزیر دادگستری آلمان در دفاع از این کمک‌ها مدعی شد که تحویل تسلیحات و ادوات نظامی به معنای «ورود به جنگ با روسیه» نیست.

هفته گذشته، رئیس جمهور آلمان از لغو سفر خود به کی‌یف بنابر تصمیم مقام‌های اوکراین خبر داد. گفته می‌شود کی‌یف این سفر را به دلیل نزدیک بودن مواضع رئیس‌جمهور آلمان به روسیه لغو کرده است.