واکنش انفعالی انگلیس به اقدامات وحشیانه اسرائیلی‌ها

سخنگوی بوریس جانسون روز چهارشنبه در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه‌های خارجی در لندن گفت: ما نگران اوضاع در قدس هستیم و بر لزوم خویشتنداری به ویژه در ماه مبارک رمضان تاکید داریم.

وی افزود: دیپلمات‌های ما با مقامات دولت اسرائیل در تل‌آویو و فلسطین در رام‌الله در تماس هستند تا یک راه حل مسالمت آمیز حاصل شود.

نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست از روز جمعه حملات و تعرض‌های خود را به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی آغاز کرده اند که در اثر این یورش ها ۱۶۰ فلسطینی مجروح شدند که حال شماری از مجروحان وخیم گزارش شده است.

یورش روز جمعه نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن و مجروح شدن ده‌ها نمازگزار فلسطینی که خود را برای اقامه نماز جمعه به این مکان مقدس رسانده بودند با واکنش گسترده گروه‌ها و شخصیت‌های بین المللی مواجه شده است.

دیروز (سه شنبه) صدها نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس با برگزاری تجمعی اعتراض آمیز در مقابل ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در لندن، اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند. تجمع کنندگان با سر دادن شعارهای ضد اسرائیلی، خواستار اعمال فشار دولت انگلیس برای توقف اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی شدند.

واکنش انفعالی انگلیس به اقدامات وحشیانه اسرائیلی‌ها

اقدام صهیونیست‌ها خشم گسترده گروه ها و شخصیت های فلسطینی را برانگیخته و با محکومیت این اقدام تهدید کردند که به شدیدترین وجه پاسخ جنایت های اشغالگران را خواهند داد.

کشورهای غربی تاکنون یا به این تحولات واکنشی نداده یا با صدور بیانیه‌های بی‌رمق خواستار کاهش تنش‌ها شده‌اند.