واکنش صریح و تند اسماعیل هنیه به عربده کشی اسرائیل

پلیس رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنجشنبه، ۲۱ آوریل) وارد مسجدالاقصی شد و با تعرض به معتکفان در داخل این مسجد، زمینه یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به این مکان شریف را فراهم کرد.

در همین ارتباط « اسماعیل هنیه » رئیس دفتر سیاسی حماس امروز گفت، آن‌چه شهرک‌نشنیان در مسجدالاقصی انجام دادند همه ابعاد راهبردی درگیری را به منصه ظهور خواهد رساند.

وی به خبرگزاری «صفا» اعلام کرد: به اشغالگر می‌گویم اگر گمان می‌کنی که یورش به مسجدالاقصی هویت اسلامی این مسجد را تغییر خواهد داد، متوهم هستی.

هنیه تأکید کرد، عربده‌کشی صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی، عمر اشغالگر را کوتاه خواهد کرد و این رژیم را از سرزمین فلسطین بیرون خواهد کرد.

واکنش صریح و تند اسماعیل هنیه به عربده کشی اسرائیل

وی افزود: «ملت ما و نگهبانان زن و مرد در مسجدالاقصی، خط دفاع اول هستند که محکم و رو به جلو باقی خواهند ماند. همان‌گونه که "راهپیمایی پرچم" را شکست داریم سیاست یورش (به مسجدالاقصی) را نیز شکست خواهیم داد و هنوز در ابتدای نبرد هستیم».

هنیه تصریح کرد، با توجه به آنچه در مسجدالاقصی می‌گذرد از کشورهایی که به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر روی آورده‌اند انتظار می‌رود که سفرای خود را از فلسطین اشغالی فرابخوانند.

رسانه‌های فلسطینی بامداد پنجشنبه از تداوم وضعیت بحرانی در منطقه «باب العامود» واقع در قدس اشغالی و محوطه مسجدالاقصی خبر دادند.

بر اساس این گزارش‌ها، نظامیان رژیم صهیونیستی بار دیگر به‌صورت غیرقانونی وارد محوطه مسجدالاقصی شده و بعد از اینکه با اعتراض فلسطینی‌ها مواجه شدند، شروع به درگیری با آنها کردند.