توطئه آمریکا و غرب برای نابودی مسئله فلسطین است

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه بعد از ظهر امروز میزبان «فیلیپ لازارینی» مدیر آژانس امدادرسانی و کاریابی پناهجویان فلسطینی (اونروا) بود.

مقداد در این دیدار تأکید کرد که سوریه همچنان به حمایت از ملت فلسطین به ویژه آوارگان این کشور متعهد است تا با وجود فشارهای زیادی که رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن به ویژه آمریکا به این مردم اعمال می‌کنند، از مشکلات آنان کاسته شود.

توطئه آمریکا و غرب برای نابودی مسئله فلسطین است

وی با بیان اینکه کشورهای غربی همچنان در حال توطئه هستند تا مسئله فلسطین و حقوق غیر قابل تصرف مردم این کشور به ویژه حق بازگشت را از بین ببرند، خاطر نشان کرد، سوریه با نگرانی رخدادهای خطرناک شهر قدس اشغالی را دنبال می‌کند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از مقداد گزارش داد، این رخدادها، معلول جنایاتی و تجاوزات آشکار و سازمان یافته علیه نمازگراران است که نظامیان صهیونیست از آغاز ماه مبارک رمضان در حرم قدسی مرتکب می‌شود.

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه این جنایات در سایه حمایتهای نامحدود آمریکا از اقدامات رژیم صهیونیستی و سکوت جامعه بین‌الملل انجام می‌شود، گفت که سوریه حمایت کافی را انجام خواهد داد تا اونروا مأموریت خود را برای آوارگان فلسطینی حاضر در سوریه انجام دهد.

لازارینی نیز تلاشهای اونروا برای مقابله با بحران مالی را شرح داد که این سازمان با آن روبروست و از تسهیلات سوریه برای حمایت از آوارگان قدردانی کرد.

فیصل مقداد آذر ماه گذشته با ارسال پیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین گفت که این روز به یک تریبون جهانی تبدیل شده است که آرمان فلسطین را در اذهان جامعه جهانی زنده نگه می‌دارد.

وی با اشاره به تداوم خطراتی که هنوز موضوع فلسطین را تهدید می کند، تصریح کرد، تا به امروز از سوی جامعه بین الملل در پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی هیچ پیشرفتی صورت نگرفته است.

این مسئول سوری خاطر نشان کرد، به خاطر اشغال اراضی عربی، نادیده گرفتن حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل، مسئولان رژیم صهیونیستی بازخواست نمی‌شوند، و حتی آمریکا در تیریبونهای بین المللی از این رژیم حمایت می‌کند تا مسئله فلسطین را از بین ببرد.

وی گفت که استعمار سرزمینهای عربی از رهگذر شهرکسازی صهیونیستی، اعمال خودسرانه و نژادپرستانه این رژیم، نقض فاحش و هدفمند حقوق فلسطینیها و سوریها در اراضی عربی اشغالی، تخریب روستاها و شهرهای اشغالی و کوچاندن ساکنان آن که در حد جنایات جنگی است، محور سیاست مقامات اسرائیلی را تشکیل می دهد.

مقداد با بیان اینکه کشورهای حامی رژیم صهیونیستی، مسئولیت و عواقب تداوم جنایات این رژیم را بر عهده دارند، از کشورهای عضو سازمان ملل خواست که مسئولیت خود را در قبال فاجعه مردم فلسطین به عهده بگیرند، برای مقابله با تجاوزات رژیم اشغالگر گامهای ملموس و جدی بردارند.