کردستان عراق؛ پناهگاهی امن برای صهیونیست‌ها

سعید فارس السعید، پژوهشگر مسائل اجتماعی، ملی و امنیت ملی سوری، اعلام کرد که اقلیم کردستان عراق به پایگاهی امن برای پایگاه‌های پیشرفته موساد و رژیم صهیونیستی تبدیل شده و این رژیم اقلیم کردستان را مانند فرزند خود میبیند که شریکی استراتژیک برای آن است.

این کارشناس سوری در مصاحبه با المعلومه گفت: «هماهنگی بین مقامات رژیم صهیونیستی و مقامات اقلیم کردستان عراق، تحت حمایت آمریکا و ترکیه انجام می‌شود و هدف آن تسهیل و تشویق کردستان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. اقدامات و مواضع مقامات کردستان عراق نشان دهنده این است که قصد دارند تلاش کنند تا روابط خود را در همه زمینه‌ها از جمله نظامی و امنیتی با صهیونیست‌ها افزایش دهند. همکاری بین کردستان عراق و رژیم صهیونیستی نه فقط تهدیدی برای امنیت عراق، بلکه تهدیدی برای همه کشور‌های منطقه محسوب می‌شود.»

او در انتها تاکید کرد که آمریکا با حمایت و تقویت اقلیم کردستان در تلاش است تا جایگزینی برای پایگاه‌های خود در عراق پیدا کند و بتواند منافع آمریکا را تضمین کرده و پروژه‌های صهیونیستی_آمریکایی را در آن اجرا کند.

کردستان عراق؛ پناهگاهی امن برای صهیونیست‌ها

پیش از این محمد البیاتی یکی از فرماندهان سازمان بدر عراق گفته بود که در مجاورت اکثر پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق مراکز اطلاعاتی موساد استقرار دارند و مسئولیت اهمال و استقرار مراکز جاسوسی صهیونیست‌ها در مجاورت پایگاه‌های آمریکا بر عهده دولت عراق است. اقلیم کردستان عراق به محل خصمانه کشور‌های همسایه برای پناه دادن عناصر رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.