تشدید بیماری سران سعودی

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیره العربیه" نوشت: معارضان سعودی ساکن خارج عربستان از بروز کانونهای جدید بحران در خاندان سعودی خبر میدهند.

این معارضان تاکید می‌کنند که با تشدید بیماری سران درجه اول حاندان سعودی از جمله پادشاه عربستان و ولی‌عهد و وزیر خارجه وی باید در انتظار تشدید جنگ قدرت بین شاهزاده‌های سعودی برای به دست گرفتن قدرت در این کشور نیز بود.

این معارضان می‌گویند که این موضوع به شدت و بیش از هرکس آمریکایی‌ها را نگران آینده این کشور نفت‌خیز جهان عرب کرده است.

این در حالی است که هفته نامه فلسطینی المنار نیز در خبری تاکید کرده بود، ‌ هیئتی که برای حل اختلافات شاهزادگان سعودی به عربستان سفر کرده بود، پس از چند ماه اقامت در این کشور بدون دست یافتن به نتیجه‌ای به آمریکا بازگشته است.

المنار به نقل از منابع نزدیک به خاندان حاکم درباره اوضاع جاری در داخل خاندان سلطنتی حاکم بر عربستان سعودی نوشته بود: شاهزاده " نایف بن عبد العزیز "، ولی عهد کنونی عربستان سعودی که برای مداوا و درمان برخی ناراحتی‌هایش در خارج کشور بسرمی‌برد، قدرت سخن گفتن و تکلم خود را از دست داده و در وضعیت جسمانی نامناسبی بسرمی‌برد.

این منابع می‌افزایند: ‌ " سعود الفیصل "، وزیر خارجه عربستان سعودی نیز بیماریش تشدید شده و احتمال فلج شدن وی و از کار افتادن قدرت حرکتی بدنش افزایش بسیاری پیدا کرده است.

به گفته این منابع، "عبد الله بن عبد العزیز"، پادشاه عربستان نیز به آلزایمر دچار شده، به گونهای که اصلا نمیداند که در اطراف او چه میگذرد.