نفتالی بنت با منصور عباس دیدار کرد

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند نفتالی بنت ، نخست وزیر این رژیم با منصور عباس رئیس «فهرست یکپارچه عربی» در کنیست دیدار کرده است.

در گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی آمده است: بنت، که کابینه اش در یک قدمی فروپاشی است، با رئیس فهرست یکپارچه عربی در پارلمان رژیم صهیونیستی دیدار کرد. این اولین دیدار میان آنان از زمانیست که عباس اعلام کرد عضویت این فهرست در کابینه ائتلافی بنت را تعلیق می‌کند.

آنگونه که در گزارش کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی آمده است: منصور عباس در دیدار خود با بنت تمایل خود را برای بازگشت به ائتلاف نفتالی بنت پنهان نکرده است. دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی از ارائه جزئیات درباره این دیدار خودداری کرد.

تعلیق عضویت «فهرست یکپارچه عربی» در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی پس تحولات اخیر مسجد الاقصی وحمله به نمازگزاران فلسطینی و نیز در پی سخنان یحیی السنوار، از رهبران جنبش حماس صورت گرفت. السنوار در سخنانی علیه این فهرست، همکاری آن را با کابینه ائتلافی بنت را جنایت نابخشیدنی خواند.

اختلافات میان جنبش حماس و فهرست متحدعربی ادامه دارد. باسم نعیم، یکی از رهبران حماس اعلام کرد شرکت در انتخابات کنیست غیرقابل قبول است و به مشروعیت بخشیدن به موجودیت رژیم صهیونیستی منجر می‌شود.

نفتالی بنت با منصور عباس دیدار کرد

کابینه بنت با کسب ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی موفق به گرفتن رأی اعتماد شد اما با استعفای اخیر رئیس حزب یمینا این کرسی‌ها به ۶۰ عدد کاهش یافت و اگر فهرست یکپارچه عربی که چهار کرسی در کنیست دارد مشارکتش در ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی را تعلیق کند به این معنا است که کرسی‌های کابینه فعلی به ۵۶ کرسی تقلیل یافته و متقابلاً شمار کرسی‌های اپوزیسیون به ۶۵ کرسی افزایش می‌یابد و در این صورت پارلمان می‌تواند رأی عدم اعتماد به کابینه بنت داده و انتخابات جدید که پنجمین انتخابات ظرف ۴ سال محسوب می‌شود، برگزار کند.