حرکت جالب دانشگاه بوستون برای عید فطر

دانشجویان مسلمان می‌توانند به مناسب فراررسیدن عید فطر و انجام امور مذهبی این روز در کلاس‌ها شرکت نکنند. این در حالی است که دانشگاه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. عید فطر رمضان ۲۰۲۲، همزمان با هفته پایانی  نیمسال تحصیلی است. تمام دانشجویان این دانشگاه برای برگزاری امتحان‌های پایان ترم تحصیلی آماده می‌شوند.

دانشگاه بوستون در سایت خود نوشت: تاریخ مشخصی برای عید فطر وجود ندارد؛ این روز بر اساس رؤیت هلال ماه تعیین می‌شود. عید فطر از اعیاد مسلمانان جهان است که مسلمانان ماه رمضان را در این روز جشن می‌گیرند. 

حرکت جالب دانشگاه بوستون برای عید فطر

کلاس‌های مقاطع ابتدایی در شهرهایی مانند ماساچوست و کمبریج برگزار نمی‌شود، اما امکان تعطیلی کلاس‌های دانشگاه وجود ندارد. بسیاری از دانشجویان اعلام می‌کنند که برای انتخاب حضور در کلاس درس و انجام مناسک عید فطر بین دو راهی قرار گرفته‌اند. 

اگرچه دانشجویان دانشگاه بوستون می‌توانند برای شرکت در اعمال عید فطر در کلاس‌های درس حضور نداشته باشند، اما دانشگاه هیچ مراسمی به طور رسمی برگزار نمی‌کند. ۱۵۵۰۰ نفر از دانشجویان مسلمان نیویورک در یک طومار الکترونیکی از مسئولان دانشگاهی درخواست کردند که عید قربان را به عنوان تعطیل رسمی اعلام کنند.