پاسخ کرملین به درخواست پاپ

به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: هیچ توافقی برای دیدار بین ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه و پاپ فرانسیس وجود ندارد.

این مقام کرملین گفت: این گونه جلسات و ملاقات‌ها در راستای خدمات دیپلماتیک ارائه می‌شود. هیچ توافقی در مورد جلسات وجود ندارد.

کرملین درباره ضرورت برگزاری چنین جلسه‌ای هیچگونه اظهارنظری نکرد ولی به این موضوع نیز اشاره کرد که در این مورد هیچ توافقی صورت نگرفته است.

پیش از این پاپ فرانسیس آمادگی خود را برای حضور در مسکو برای دیدار با پوتین و گفتگو در مورد حل و فصل اوکراین ابراز کرده بود.

فرانسیس روز سه شنبه  در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از درخواست خود برای دیدار در مسکو برای گفتگو درباره صلح در اوکراین طفره رفته است.

پاسخ کرملین به درخواست پاپ

پیش از این فرانسیس در دیدار با سفیر روسیه در واتیکان خواستار پایان جنگ شده بود. رهبر کاتولیک‌های جهان در گفتگو با روزنامه ایتالیایی کوریر از احتمال سفرش به مسکو خبر داد.

فرانسیس گفت: ما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم و همچنان برای آن تلاش می‌کنیم، هرچند می‌ترسم پوتین نمی‌تواند و نمی‌خواهد در حال حاضر این جلسه را برگزار کند.