به هر ستیزه‌جویی پاسخ می‌دهیم

«والنتینا ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) امروز (جمعه) هشدار داد مسکو به هر اقدام ستیزه‌جویانه علیه خود پاسخ می‌دهد.

ماتوینکو طی سخنرانی در جلسه سنا گفت که نیات تهاجمی و ستیزه‌جویانه هیچکس نسبت به روسیه بدون عواقب باقی نخواهد ماند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «نیروهای مسلح روسیه به هیچ وجه کمتر از بهترین ارتش‌های جهان نیست و حتی از آنها پیشی می‌گیرد. ما در مورد آموزش حرفه‌ای پرسنل نظامی و کیفیت سلاح‌ها و تجهیزات نظامی، توانایی استفاده از آنها صحبت می‌کنیم».

این سناتور روس تاکید کرد: «هیچکس نمی‌تواند ما را غافلگیر کند. هیچکس نمی‌تواند انتظار داشته باشد که نیات تهاجمی او در مورد کشور ما بدون عواقب باقی بماند».

 به هر ستیزه‌جویی پاسخ می‌دهیم

به گفته ماتوینکو، عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین گواه قانع کننده‌ای است که ارتش روسیه نه تنها کشور خود، بلکه کل بشریت را از تهدید نازیسم و ​​ناسیونالیسم رادیکال نجات می‌دهد.

بر اساس این گزارش، وی اظهار داشت: «روسیه برای برتری خود به دیگران نیازمند نیست و به همه کشورها و مردم جهان به‌عنوان دشمن نگاه نمی‌کند. بنابراین، امروز در اوکراین، سربازان و افسران ارتش روسیه برای جلوگیری از مرگ و رنج غیرنظامیان هر کاری انجام می‌دهند».

رئیس سنای روسیه ادامه داد: «همانطور که می‌بینیم، تمام انسانیت روح یک فرد روسی اکنون با ما است. همانطور که نویسنده بزرگ ما فئودور داستایوفسکی گفته، آنها (انسانیت و فداکاری روسی) از بین نرفته و اکنون با ما هستند. آنها در فرهنگی‌ترین و اخلاقی‌ترین قوانین ملت روسیه هستند».

به نوشته ریانووستی، ماتوینکو همچنین افزود: «ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که اروپا همچنان انسان‌گرایان جدیدی پیدا کند و این نیازی به کشتار جهانی دیگری ندارد».

پیش از این نیز «دیمیتری پولیانسکی» معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل گفته بود: «سیاست اتحادیه اروپا تا حد زیادی باعث آغاز بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴ و تشدید آن شد و جنگ ۸ ساله اوکراین علیه ساکنان دونباس را نادیده گرفت».