انتقاد تند ترامپ از مواضع دولت بایدن در قبال روسیه

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در یک گردهمایی تبلیغاتی در حمایت از «مهمت آز» نامزد مجلس سنا در پنسیلوانیا گفت: آن‌ها نمی‌دانند چگونه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه ) رفتار کنند. آن‌ها دقیقا چیزهای اشتباه را در زمان اشتباه می‌گویند. میلیون‌ها نفر در نهایت کشته خواهند شد زیرا ما نمی‌دانیم چه می‌کنیم.

وی افزود «این خطرناک‌ترین لحظه در تاریخ» ایالات متحده به دلیل «قدرت باورنکردنی» تسلیحات مدرن است.

ترامپ گفت در حال حاضر «افراد اشتباه، در مکان اشتباه در زمان اشتباه» در دولت آمریکا وجود دارند.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بارها تاکید کرده است که روسیه در صورت حضور ترامپ در سمت خود هرگز تصمیم به آغاز جنگ در اوکراین را نمی‌گرفت و مقامات آمریکایی نباید اجازه دهند این عملیات ادامه یابد.

ترامپ پیشتر تصریح کرد حمله روسیه به اوکراین به دلیل «ضعف» و «ناتوانی» آمریکا در دوران ریاست جمهوری جو بایدن اتفاق افتاده است.

جنگ در اوکراین با گذشت بیش از دو ماه و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

انتقاد تند ترامپ از مواضع دولت بایدن در قبال روسیه

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنج اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.