غرب در مسیر جان‌بخشی به فاشیسم قرار دارد

« ماریا زاخاروا » سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه حمله به سفیر این کشور در لهستان را محکوم کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، این دیپلمات روس در بیانیه‌ای نوشت: «هواداران نئو نازیسم باز دیگر چهره خود را نشان دادند این این چهره، خون‌بار است».

زاخاروا افزود: «تخریب بناهای یادبود قهرمانان جنگ جهانی دوم، هتک حرمت قبرهای آن‌ها و حالا ایجاد اخلال در مراسم تقدیم به گل در یک روز مقدس است که توسط هر انسان محترمی آن را جشن می‌گیرد، این امر آشکار را ثابت می‌کنند که غرب در مسیر جان‌بخشی دوباره فاشیسم قرار دارد».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه نوشت: «اما همان‌طور که پیش‌تر گفته‌ام، ما مرعوب نمی‌شویم. باید برای ساکنین اروپا ترسناک باشد که عکس خود را در آینه ببینند».

زاخاروا این بیانیه را پس از آن صادر کرد که «سرگئی آندریف» سفیر روسیه در لهستان در مراسم اهدای تاج گل و ادای احترام به سربازان ارتش سرخ که در طول جنگ جهانی دوم جان باختند، در ورشو با رنگ قرمز مورد حمله قرار گرفت.

غرب در مسیر جان‌بخشی به فاشیسم قرار دارد

ویدئویی از این مراسم نشان می‌دهد که آندریف از سوی گروهی از معترضان با پرچم‌های اوکراین محاصره شده است. نهم مه که «روز پیروزی» خوانده می‌شود، روزی است که روسیه و چند کشور دیگر شکست آلمان نازی و متحدانش را جشن می‌گیرند.

سفارت روسیه در ورشو هفته گذشته گفت که مقامات لهستان لغو مراسم امسال را با توجه به جنگ اوکراین توصیه کرده‌اند. طبق این گزارش، این سفارتخانه همه رویدادهای روز پیروزی را لغو کرد، اما تصمیم گرفت تا بازدید آندریف از گورستان نظامی در روز دوشنبه انجام شود.

به گزارش «ریانووستی»، سفیر روسیه آسیبی ندید و قرار است یادداشت اعتراضی در خصوص این حمله به مقامات لهستان ارسال کند.