انتقاد شدید مفتی اعظم عمان از برخی سران عرب

الخلیلی در توییتر خود نوشت: یکی از بدترین چیزهایی که برای ملت ما اتفاق افتاده ، ناتوانی و عجز در دفاع از مقدسات خود در سرزمین معراج ودست کشیدن از مساعدت برای کمک و آزادسازی آن از اشغالگران است.

وی افزود: این مسئولیت بر عهده همه امت اسلام است و هیچ ملت یا قومیتی ازاین مسئولیت مستثنی نیست، از آنجا که مسلمانان باید ید واحده ای علیه دشمنانشان باشند ، ترک یاری یک مسلمان ، ترک نصرت ویاری رسانی به کل دین اسلام است ، مشخص نیست مسلمانان کی به این مساله مهم آگاه خواهند شد؟

 مفتی عمان ادامه داد: جرمی بزرگتر از این شتابزدگی در پیروی از خواست دشمن و همدردی و پشتیبانی از او در برابرمسلمانان  نیست ، به خدا پناه می بریم چرا که چنین رفتاری جز از دلهای بیمار و طی کننده راه ارتداد از اسلام برنمی آید.

انتقاد شدید مفتی اعظم عمان از برخی سران عرب

در ۱۷ آوریل،در پی یورشها وهتک حرمت مسجدالاقصی توسط صهیونیستها ،مفتی اعظم عمان با انتقاد از کوتاهی کنندگان در دفاع از مسجدالاقصی ، از فلسطینیانی که قهرمانانه دربرابر اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی درماه رمضان به مسجدالاقصی مقاومت می کنند،  تجلیل کرد.

"یحیی السنوار" رئیس جنبش "حماس" در غزه در آخرین سخنرانی خود در نوار غزه در پایان از این اعلام موضع مفتی عمان و پرداختن دقیق وی به قضایای واقعی جهان اسلام، تشکر ویژه کرد.