جنایت‌های ائتلاف سعودی در ۲۶۰۰ روز تجاوز به یمن

مرکز تحقیقاتی «عین الانسانیه» در گزارشی به جنایت‌های ائتلاف سعودی- آمریکایی طی ۲۶۰۰ روز حمله به یمن پرداخت.

بر اساس این گزارش،‌ طی این مدت، ۴۶ هزار و ۳۷۴ یمنی کشته و مجروح شدند که از این تعداد، ۱۷ هزار و ۷۷۵ نفر کشته و ۲۸ هزار و ۵۹۹ مجروح شدند. در این گزارش آمده است که دست کم ۴ هزار و ۲۸ کودک کشته شده و ۴ هزار و ۵۹۵ کودک نیز مجروح شدند.

از این تعداد ۲ هزار و ۴۴۰ زن کشته شده و ۲ هزار و ۹۱۳ زن نیز مجروح شده‌اند. از مجموعه کشته شدگان در جنگ یمن، ۱۱ هزار و ۳۰۷ نفر مرد بوده و ۲۱ هزار و ۹۱ مرد نیز مجروح شده‌اند.

طی ۲۶۰۰ روز حمله ائتلاف سعودی-آمریکایی به یمن، ۵۹۰ هزار و ۷۷۰ منزل، ۱۸۲ ساختمان دانشگاه، ۱۶۲۲ مسجد، ۳۷۶ تاسیسات گردشگری، ۴۱۳ بیمارستان، ۱۲۱۶ مرکز آموزشی، ۱۳۹ مکان ورزشی، ۲۵۴ مکان تاریخی، ۶۰ مرکز رسانه‌ای و ۹ هزار و ۷۹۹ زمین کشاورزی ویران شده‌اند.

ائتلاف سعودی-آمریکایی طی این مدت زیرساخت‌های یمن را نیز آماج حملات خود قرار داده است.

طی ۲۶۰۰ روز حمله ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی به یمن، ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندرگاه، ۳۴۲ نیروگاه، ۶ هزار و ۸۲۷ پل و راه، ۶۱۴ مرکز اینترنتی، ۲ هزار و ۸۱۵ منبع دخیره آب و ۲ هزار و ۹۵ ساختمان دولتی هدف قرار گرفتند.

زیرساخت‌ها و تاسیسات اقتصادی یمن نیز طی این مدت تحت حملات سعودی‌ها قرار داشتند. 

بر اساس آمار این مرکز تحقیقاتی، ۴۰۵ کارخانه، ۳۸۴ تانکر انتقال سوخت، ۱۱ هزار و ۹۵۲ تاسیسات تجاری، ۴۳۴ مرغداری و دامداری، ۹ هزار و ۸۶۸ وسیله نقلیه،‌۹۷۱ خودروی انتقال مواد غذایی، ۶۹۸ بازار، ۴۸۲ قایق ماهیگیری، ۱۰۰۲ انبار مواد غذایی و ۴۲۳ پمپ بنزین هدف حمله قرار گرفتند.

جنایت‌های ائتلاف سعودی در ۲۶۰۰ روز تجاوز به یمن