نفرت در آمریکا همه گیر شده است

کامالا هریس ، معاون رییس جمهور آمریکا در واکنش به حادثه تیراندازی یک جوان ۱۸ ساله در یک فروشگاه مواد غذایی در محله آفریقایی تباران در شمال نیویورک گفت: بدون شک آنچه امروز آمریکا شاهد آن است گسترش همه گیری نفرت در سراسر کشور است.

 

هریس با اشاره به وقوع خشونت های ناشی از تبعیض نژادی افزود: علی رغم تلاش نیرو‌های امنیتی برای مهار چنین حوادثی ما شاهد افزایش یک اپیدمی نفرت و خشونت در سراسر کشور و عدم تحمل پذیری و مدارا هستیم. جنایت‌های مسلحانه با نگاه نفرت نژادی و افراط گرایی خشونت آمیز علیه نژاد‌های مختلف در داخل آمریکا از جمله آسیب‌هایی است که امروز در جامعه در حال رشد است.

روز شنبه پلیس آمریکا اعلام کرد شخصی نژادپرست در یک مرکز خرید در نیویورک به سمت دست‌کم ۹ نفر تیراندازی کرد که چند نفر در پی آن از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند؛ ۲ نفر در بیرون از این مرکز خرید جان خود را از دست دادند و حداقل یک نفر به بیمارستان منتقل شد.

نفرت در آمریکا همه گیر شده است

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز به نقل از یک مقام امنیتی آمریکا دست‌کم ۸ نفر در تیراندازی مرکز خرید در شهر «بافِلو» واقع در ایالت نیویورک کشته شدند. پلیس ایالت نیویورک در حالی از ۹ مجروح در پی این حادثه خبر داد که رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند شمار کشته شدگان تیراندازی به ۱۰ نفر افزایش یافت.