کره شمالی برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا از چین کمک خواست

«یونهاپ» منبع آگاه دیپلماتیک کره شمالی مطلع از جزئیات روابط پکن  و پیونگ یانگ،گفت: در روزهای گذشته دولت از کانال دیپلماتیک خود استفاده کرده تا  به ذخایر و تجهیزات مربوط به همه گیری ویروس کرونا از کشور همسایه ( چین ) دسترسی پیدا کند و در عین حال مذاکرات میان دو طرف همچنان ادامه دارد. 

پنجشنبه گذشته کره شمالی برای نخستین بار از آغاز همه گیری ویروس کرونا در جهان و پس از ۲ سال ادعای نداشتن هیچگونه مورد ابتلا به کرونا، از شیوع ویروس جهش یافته « اُمیکرون » در این کشور خبر داد. 

از سوی دیگر «سون سوک یول» رئیس جمهوری کره جنوبی روز جمعه پیشنهاد کرد تا برای مقابله با همه گیری کرونا در کره شمالی واکسن های کرونا و داروهای لازم را از طریق مرز زمینی به این کشور ارسال کند. پس از آن وزارت اتحاد کره جنوبی روز گذشته گفت پیشنهاد مذاکراتی برای همکاری با کره شمالی را در زودترین زمان ممکن برای مبارزه با کرونا ارائه خواهد کرد تا " کمکی عملگرایانه" برای مقابله با همه گیری باشد. 

روز گذشته پیونگ یانگ ۱۵ مورد مرگ و میر دیگر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا و ۳۰۰ هزار مورد ابتلای جدید  را گزارش کرد.

مرزهای کره شمالی و چین به دلیل همه گیری ویروس کرونا بسته باقی مانده است اما انتظار می رود که به منظور کمک رسانی به طور موقت مرزها بازگشایی شوند.

کره شمالی برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا از چین کمک خواست

هفته گذشته چین آمادگی کامل خود را برای کمک و حمایت کامل از کره شمالی برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا در صورت نیاز این کشور اعلام کرده بود.